top of page

Íróasztal must haves - Avagy mit érdemes beszerezned?


Pont érdekesen jött ki ennek a bejegyzésnek az írása, hiszen napokon belül kezdődik az iskola, és a nyarat sirató gyerekek szomorú arca köszön vissza az utcákon, és én hálát adok, hogy ezen már bőven túl vagyok! Nem volt bajom a sulival, a gimit és a képzéseket szerettem, de már nem érzem azt, hogy képes lennék felesleges tárgyakra készülni, amikről tudom, hogy soha nem használom majd. Tehát ez a bejegyzés inkább arról szól, hogy mik azok a rajzos eszközök, amik mindig az íróasztalomon vannak, és nagyon nagyban megkönnyítik az életem.

1. Markerek

Ez talán egyértelmű volt, hiszen annyit dícsértem ezeket a színes filceket (itt és itt olvashattok róla), hogy ha nem lenne első helyen, akkor nem is lennék hű magamhoz. Nekem ezek váltak be a legjobban ha színezésről van szó, és ha kifogy egy-egy filc, akkor sajnos azonnal szükségem van egy újabb darabra, annyira sokat van a kezemben. A markerek azért jobbak a ceruzával szemben, mert sokkal szebben fog a papíron, nem lesznek fehér kis foltok, scannelésnél is szebben feldolgozható. Ezeket a speciális filceket eredetileg mangákhoz fejlesztették ki, mai napig alkalmazzák ezekhez a rajzfilmekhez, ezért tökéletesen működik bármilyen ábrázolásnál is. Ha nem lenne, akkor én sem lennék:DD

2.) Tűfilcek

Szerintem nincs olyan ember, aki ne használna tűfilceket, hiszen főleg azoknak hasznos, akik szerkesztenek és a legvékonyabbtól a legvastagabbig birtokolniuk kell belőle. Nekem is van csomó méretben, de a kedvencem a 0,1-es és a 0,05-ös, ezeken kívül mást nem is használok. Sok márkát használtam már, és különbségeket nem igazán tudnék mondani, maximum az ár az, ami nem mindegy. Én azt tapasztaltam, hogy a Faber Castell, a Micron és az Edding ugyan olyan jól működik, mint az Aliexpress-es Micron Replika filcek, ezért mindenképp rendelnék onnan először, és ha elégedettek vagytok vele, akkor beruházni drágább társaira.

3.) Fehér zseléstoll

Ez nem biztos, hogy mindenkinek hasznos lenne, de egy fehér zseléstollal remekül lehet apró csillanásokat megjeleníteni, és gyöngyözni is szépen lehet. Maximum annyi a baj vele, hogy nem fog annyira intenzíven, mint mondjuk más zseléstollak. A metál színeken kívül a fehér az, ami hasznomra válik, mert egyébként egy nagyobb készletem van, és maximum kétszer színeztem velük. Érdemes próbálgatni hogyan fog, mert mivel egy külön réteget alkot a papíron, szinte mindenen kitűnik akkor, ha jól használjuk. Pro tipp: ha elsőre nem fog papíron, mert a kis golyócska nem gördül, akkor az ujjadon próbáld ki!

4.) Megfelelő papírok

Ugye tudjuk, hogy rengeteg papír van a boltokban, és mindegyik másra alkalmas. Attól függően, hogy milyen eszközzel dolgozol, beszerezhetsz akvarell, bordázott, műszaki, pausz, marker, nyomtató papírt, így érdemes betárazni annyit, amennyit használni tudsz. Markerekhez lehet kapni 100% pamut papírt (remélem jól mondom) ami azért szuper, mert egy kicsit sem üt át rajta a tinta, és nem lesz az asztalod tiszta dzsuva. Én ezt a fajta papírt nem szeretem akkor, ha intenzív színekre vágyom, mert sajnos sokkal halványabbak az árnyalatok, így csak akkor alkalmazom, ha tudom, hogy pasztellesebb végeredményt szeretnék. Ellenben a sima műszaki rajzlap a legjobb, ami pont annyira vastag amennyire kell, és a tinta sem folyik szét úgy, mint a sima nyomtató papíron.

5.) Stabilo tűfilcek

A Stabilo tűfilcek a legjobbak, így nem is kérdés, hogy kell belőle egy csomag. Akkor jó, ha mintázni szeretnénk a felületeket, mert így nem kell a vastag filcekkel babrálni. Én egy 40 darabos szettet szereztem be, aminek sok színét nem használom, de a barnás vagy bőr színek remekül működnek kontúrnak is. Kipróbáltam már más tűfilceket is, de a Stabilo engem megvett kilóra, úgyhogy ha rajzolni, vagy a most divatos Bullet Journal megrajzolására alkalmaznád, akkor must have és érdemes beruházni rá!

6.) Alapozó kellékek

Most sok dolgot fogok egy kalap alá venni, mert ezek egytől egyik fontos dolgok. Először is el kell döntened mit rajzolsz és ahhoz mérten kell ceruzát választanod. Az én esetemben minél vékonyabb, annál jobb, így a 0,5-ös rotling sem elég vékony, de tökéletesen megteszi. Szükség van egy nagyon jó radírra, ami mindent eltüntet, mellé pedig egy olyan darab is kell, ami hosszabb és vékony, hogy a legkisebb helyekre is beférjen. Nem hiszitek el, de egy körző nagyon fontos:D Emlékszem mikor mindig vinni kellett matekra, és azon kívül, hogy köröket rajzolgattunk, nem sok hasznát vettem. Pont ezért jó, hogy még megvan a gimis, mert remekül lehet vele koszorú alapot rajzolni:DD

Ezek voltak azok a termékek, amelyeket mindig az asztalomon tartok, de természetesen ezen kívül ha kísérletezni szeretnétek, akkor szerezzetek be annyi féle cuccot, amennyit akartok. Nem kell mindenből a legnagyobb csomagot venni (ez csak az én hülyeségem), hiszen hat darabos temperából is szépen lehet építkezni. Hagytam pár linket, ezek hasznosak lehetnek számotokra!:)

Szép napot nektek!♥


  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
bottom of page