top of page

Mik azok a markerek?

2017-re már annyi eszközzel fejezhetjük ki önmagunkat, és ha csak a képzőművészetet vesszük alapul, a hagyományostól az elborultig gazdag a tárházunk. Vannak, akik már spaghettivel festenek, vannak, akik porral színeznek, és vannak, akik szögeket vernek a vászonba, így pedig már 3D-s hatást is elérnek. Most azt javaslom ne menjünk ennyire messzire, egy a ceruzától picit különb, mégis közel álló eszközt mutatnék be, aminek a neve marker. A markerekkel eredetileg manga rajzokat színeztek japánban, mára pedig szinte az első számú eszköze lett az illusztrátoroknak. Azért annyira közkedvelt, mert sokkal szebben egybemosódnak a színek, mint a ceruzás rajzoknál, és mégis a festéknél precízebben lehet vele ábrázolni. A Copic márka a világ legismertebb marker forgalmazója, mert kifogásolhatatlan minősége és rengeteg variációja miatt mindenki megtalálja a neki megfelelőt. Sajnos az ára is elég borsós, hiszen egy 80 darabos készlet több, mint 100 000 Ft. Lényegesen többe kerül a ceruzánál, megeshet, hogy kifogy idő előtt, és még beszerezni sem egyszerű itthon. Ennek ellenére ha engem kérdeztek, nem lehet velük melléfogni.

Touch Marker mint Copic utánzat?

Itthon több embernél láttam inkább a Touch markereket, amely hasonlít a már említett Copic markerhez. Az ára viszonylag kedvezőbb, és a színei is jól összemoshatóak. Nem tudom őket összehasonlítani, mert csak Touch markerekkel rendelkezem én is, de azok alapján, amik vannak, talán be tudom mutatni őket. Nekem bőrszíneim vannak jelenleg, tudatosan választottam ezeket, mert scannelésnél azt vettem észre, hogy ez a legkritikusabb terület, már ami a felbontást illeti. Kezdjük a legkönnyebbel, a szagával, mert talán az is fontos. Picit elsőre túl alkoholos lehet számunkra, ám idővel vagy megszokjuk, vagy elillan ez a különleges aroma. Több fajtája is van, én a sima Twin markerekkel rendelkezem, aminek a vége precízebb és rövidebb Brush társainál. Rajznál ezeket alkalmazom ha bőr színt kell előhívnom, ugyanis sokkal jobban odaférek vele a kisebb részekhez, remek alap egy blendingeléshez. Már ha van ilyen szó. Maga a tinta nagyon jó minőségű, de a sötétebb barnán észrevettem, hogy picit foltosodik. Az eredeti Touch nem folyik túl a kontúron, remekül a helyén marad vékony papíron is. A vastagabb vége kiválóan használható nagyobb felületeken, én mégsem használom őket, a már említett foltossága miatt.

Összességében azt mondhatom el, hogy bőr alapnak kifogásolhatatlan, a hegye kiváló, a tinta kiváló, ám sötétebb színek esetében foltos lehet, így kell kalkulálnunk.

Touch Five marker mint Touch marker kopi? Természetesen a piacon még ennél olcsóbban is találhatóak eszközök, így a Touch Five, mint Touch marker utánzat aliexpressen és ebayen is azonnal fellelhetőek. Én aliexpressről rendeltem egy 80 darabos készletet 14 000-ért kísérletezés céljából. Anno rengeteg pénzt tettem festékekbe, és rájöttem közben, hogy nem az az én technikám, így tanulva a hibámból inkább egy olcsóbb dologgal kezdtem, mielőtt elképesztő sok pénzt ölnék valami olyanba, ami nem is biztos, hogy megéri. Így esett a választásom a Touch Five markerekre, amelyekről máris mesélek.Touch

Kezdjük a szagával, ami még a Touch-énál is zavaróbb, ugyanis míg az alkoholos volt elsőre, ezeknek a markereknek tömény, mesterséges vanília illata van, és nem csak elsőre. Ezt az aromát olyannyira nem tudom megszokni, hogy a rajz végére már rosszul vagyok tőle, de érdekes, hogy csak alig a felénél van így. A hegye vastagabb az eredetinél, ezért sokszor a kontúrtól pár milire érdemes kezdeni, ami azt is jelenti, hogy a tinta folyósabb. Ezek olyan hátrányok, amelyek nagyobb koncentrációt igényelnek, és hátránya is lehetne a rajzolásunknak, de ezek mellett én nem tudom eléggé dícsérni őket. Talán a színek tekintetében még az zavaró lehet, hogy eltérnek a kupakon feltüntetetteknél, viszont szép élénk, és még foltosnak sem mondhatóak. A bőr színek nagyon szépen el vannak találva, és megannyi érdekes pasztell szín mellett az egészen sötétek is élénken száradnak. Ennek a lapos vége szebben alkalmazható, éppen ezért kiegészíti a másikat. Összességében észben kell tartani azt, hogy a tinta sokkal folyósabb, nem elég precíz a vége, és a színek sincsenek eltalálva, ám a minősége remek, kiválóan összemosható a más tónusokkal, és a Touch markereket kiegészítve egy isteni kezdés lehet illusztrációknál.

Ezek voltak tehát azok a marker fajták, amelyeket én ismerek és használtam is, ezen kívül rengeteg márka képviselteti magát a piacon, többeg között a Sharpie és a Promarker. Ha azon gondolkodtok, hogy kipróbáljátok ezeket az eszközöket, akkor elsőkörben én inkább egy olcsóbb, ebayes változatot ajánlanék, és ha beválik a technika és a színezés, akkor kezdhettek csak gyűjteni egy remek Copic készletre. Szép napot♥


  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
bottom of page