top of page

Krisna-völgy ősszel még szebb!


Nyáron tettem egy random látogatást Somogyvámoson, Krisna-völgyben drága barátnémmal, Mariettával. Akkor a hagyományos búcsút néztük meg, most viszont az édesség ünnepre utaztunk el, vagyis a Góvardhana Pudzsara. Az előző bejegyzésemet IDE kattintva olvassátok el, mert a nyaram legizgalmasabb útjának bizonyult, és hatalmas reményekkel vágtunk neki a vasárnapnak, tekintve, hogy mennyire tetszett legutóbb.

Miért érdemes ellátogatni Krisna-völgybe?

Én személy szerint nagyon szeretem az olyan dolgokat, amik nem megszokottak, picit távolabb esik a komfortzónámtól. Az indiai kultúrát eleve nagyon szeretem, sokat foglalkoztam a hagyományos viseletekkel és a dizjánnal még suli után is. Mivel indiába nem tudok elmenni egyelőre, így egy köztes megoldásként Krisna-völgy remek alkalom lehet megismerkedni a kultúrával. Fontos kihangsúlyoznom, hogy nem olyan emberekkel fogtok ott találkozni, akik abszolút el vannak zárva a modern világtól, ugyan úgy használnak internetet és vannak okostelefonjaik, de lényegesen szerényebben és ,,zöldebben" tengetik a napjaikat. A viseletük merőben más, látni lehet rajtuk mennyire más kultúrát képviselnek, úgyhogy mindenképpen előítéletek nélkül érdemes ellátogatni a nyugalom völgyébe. Ha egy kis lazulásra, friss levegőre, szokatlan behatásokra vágysz, akkor egyszer mindenképp vágj bele.

A Krisna-völgyi búcsút vagy az édesség ünnepet ajánlod?

A kettő teljesen más. A Krisna-völgyi búcsú sokkal zsúfoltabb, igazi vásári forgatak rengeteg árussal, programmal, színes emberrel. Az édesség ünnep talán családiasabb, kevesebb a tennivaló, nincsenek portékák és nincs az a nagy felhajtás sem. Személy szerint a búcsút azoknak ajánlom akik tényleg meg szeretnének ismerkedni az ottani szokásokkal és emberekkel, mert akkor még meditációra is nyílik lehetőség, mellette pedig templomi tárlatvezetés is indul elég sűrűn. Az édesség ünnep inkább akkor jó program, ha már voltál, és tetszett az atmoszféra. Ilyenkor jó kijönni chillelni a természetbe, amit az ősszel lehullott falevelek mesésen díszítenek. Ez kicsit relaxálóbb időtöltés.

Mi fogott meg a völgyben?

Egyértelműen a nyugalom. A környezetem nagyon stresszes és állandóan aggódik a jövő miatt. Ez természetes hiszen nagyon nagy a nyomás, elég sok helyen meg kell felelnünk és el kell látnunk a napi teendőinket. Ezen a kiránduláson viszont a friss levegő és a pozitív légkör teljesen kiszakít a monotonitásból, és feltölti minden csakrádat. Akik nem hisznek a vallásban azok is érzik mennyire más minden, és ha jól csinálja, akkor otthon is megőrizheti ezt a kis nyugalmat. A másik dolog a kultúra, hiszen említettem mennyire szeretem azt. A színes ruhák, a túldíszített épületek és oltárak, és rengeteg minta és árnyalat. Egyszerűen európai emberi szemmel annyira sok, és ebben van a szépsége. Én amúgy is mindent imádok ami csicsás, itt pedig igazán otthon éreztem magam. Lélegzetelállító a templom, nekem az a kedvenc helyem.

Spirituális feltöltődés vagy izgalmas utazás?

Mindkettő. Említettem, hogy a vallást nem gyakorlom, rengeteg pontja van, amit nem tudnék csinálni, de szerencsére nem is kell, hiszen nem erőltetik rád. Ennek ellenére spirituálisan is feltölt ez a hely, hiszen annyira látható, hogy a fontosnak vélt dolgok már nem is annyira fontosak. Teljesen máson van a hangsúly. A béke, a nyugalom és a pozitív gondolkodás veszi át a stressz, félelem és bosszúság helyét. Minél többször tapasztalom meg ezt a könnyed állapotot, annál kevésbé fognak ki rajtam a szürke hétköznapok negatív behatásai. Emellett izgalmas utazás a sűrű programsorozattal, úgyhogy egyik sincs a másik nélkül.

Mikor mész legközelebb?

Szerintem nyáron a búcsúra, mert az valami fantasztikus. Azt terveztem, hogy az ország több vallási és kultúrális központját meglátogatom, mert nagyon érdekelnek az ilyenek. Remélem sikerül többeteknek is meghoznom a kedvét, és akár mehetünk együtt is!

Ennyi lenne a mai bejegyzésem. Nem szerettem volna az első beszámolómat ismételni, így egy mini kérdezz felelek keretein belül mutattam be milyen volt a vasárnapi utazás. Remélem felkeltettem az érdeklődéseteket és egyszer ti is ellátogattok a völgybe, ígérem nem fogtok csalódni benne, főleg a búcsút érdemes elsőre megejtenetek!:)

Szép napot!♥


bottom of page