top of page

6 ,,Indiai" tervező, aki inspirál - Indiai stílus

A következő bejegyzésemben olyan divattervezőkről szeretnék picit részletesebb bemutatót készíteni, akik valamilyen úton-módon, de inspirálnak engem, és mindenképp érdemesek arra, hogy mások is tudomást szerezzenek róluk. Picit meg szeretném indokolni az idézőjelet a címben, ugyanis ezek a tervezők nem feltétlen indiaiak. Ahogyan én értelmezem a divatvilágot kultúra szerint is csoportosíthatjuk a kreációkat, amelyekre mind hatnak bizonyos vonalak. Biztosan hallottál már az olasz stílusról, ami tele van rakva aranyozott indás csecsebecsékkel, nagy állatmintás felületekkel, virágos vagy mintás anyagokkal. A francia stílus picit letisztultabb, elegánsabb és tekintélyt parancsolóbb, míg maga az indiai stílus díszesebb, de ott inkább az olasszal ellentétben a kövek és a csillogó kiegészítők dominálnak. Egy kalap alá véve a következőkben említendő tervezők ebbe a kategóriába sorolandók, de majd látni fogjátok miért. A származásukat tekintve van, aki tényleg Indiából származik, de két libanoni extra híres és tehetséges alkotót is megemlítek már az elején.

Picit beszéljünk az indiai stílusról. Az olasz mellett nekem ez a második kedvencem, mert színes és fényűző ruháik mellett áthatja az öltözékeket némi vallási vonal is. Ebbe most nem is mennék bele, de a hagyományos indiai esküvők elengedhtetetlen kelléke ez a pompás és szemetgyönyörködtető ruhaköltemény, a tonna számra aggatott ékszer, és a legbonyolultabb henna festés a bőrre. Ezeket az alap kellékeket veszik át a tervezők, és építik be a nagy couture ruhák elemeiként. Számomra azért is kedves ez, mert amellett, hogy bohókás és vidám, megvan a maga letisztultsága és nőiessége. Lássuk kik készítenek ruhákat.

Zuhair Murad

Zuhair Murad libanoni származású tervező, aki a középiskola után Párizsban folytatta tanulmányait, divatot hallgatott. Ha megnézitek bármely showját, akkor abszolút láthatjátok a ruhák extra díszességét, néhol még maga az anyag sem látszik ki a sok kő alól. Közel-keleti elemeket is belecsempészve mégis ötvözi a francia sikkel, így nem zavaró lesz ez a koktél, hanem sokkal inkább bájos és elegáns. Nála nem ez a hard core indiai stílus figyelhető meg, de mégis fellelhetőek a hagyományos szárik elemei, és színben is elő-előbukkan. Amióta ismerek tervezőket, azóta nekem Zuhair Murad az abszolút kedvencem, bár hozzá kell tennem, hogy a legújabb kollekciói nem olyan izgalmasak, mint az évekkel ezelőtti, mert ott aztán tényleg használta elkapta az igazi indiai fonalat.

Ziad Nakad

Ziad Nakad szintén Libanonból származik. Már tini kora óta érdekelte a divat, és tanulmányait is eköré építette. Rengeteget dolgozott híresebb libanoni tervezőkkel, majd Bejrútban részt vehetett egy igazi divatbemutatón is. Jelenleg is itt van a székhelye, de az biztosan elmondható, hogy Európában is egyre ismertebb. Stílusát tekintve hasonló, mint a már említett Murad, és a még említésre váró Saab, mert díszes, gazdagon kövezett és igazán lélegzetelállítóan csillogó. Ahogyan Zuhair, Ziad is inkább hosszabb estélyi ruhákat készít viszonylag letisztultabb vonalvezetéssel, amelyet vagy muszlinból, szaténból, vagy bársonyból állít elő. És hogy beszéljek a személyes kötődésemről is, én pár éve fedeztem fel pinteresten, és azonnal szerelmes lettem. Imádom azokat a ruhákat, amikre ránézek és érzem, hogy hozzá tud tenni az én munkáimhoz is, és nagyon sokszor inspirálódtam a couture darabjaiból mikor rajzoltam. Igazi művész ő is.

Elie Saab

Na akkor most tegye fel a kezét az, aki nem ismeri Elie Saab-ot? Látom páran feltettétek, de nem sokan, hiszen a mai vörösszőnyegek abszolút császára. Nincs Oscar és Grammy az ő alkotásai nélkül, és az biztos, hogy egy ideig letaszíthatatlan lesz a trónról. Elie Saab szintén libanoni tervező, akinek székhelye még mindig Bejrútban található, ám Párizsban és Londonban is van butikja. A sors fintora, hogy pont egy Oscar-on felvett ruhája által vált híressé, Halle Berry az ő csipkeruhájában jelent meg, ahol el is nyerte a legjobb színésznőnek járó díjat. Híresebbnél híresebb emberek viselik a kreációit, így nem csoda, hogy ma már az ő bemutatóját várják az emberek a legjobban. Még akkor ismertem meg a munkásságát mikor divattervezést tanultam, és azonnal elragadott a stílusa, ami picit ugye hasonlít az előzőekben említett, már-már mondhatjuk ,,libanoni'' (de persze nem) stílushoz. Csillogó, izgalmasan mintázott és elképesztő káprázatos estélyi ruhái az elegáns modern nő abszolút ,,díjátvevős" szettje:D

Manish Arora

Utazzunk mostmár Indiába, méghozzá Új-Delhibe Manish Arora-hoz. A Paco Rabanne néhai kreatív igazgatója mára már világszerte sikert sikerre halmoz, a legnagyobb divatbemutatókon bérelt helye van. Az ő stílusa különbözik az elegánsan fényűző Saab-ékétól, neki hogy is mondjam... Elborultabb ötletei vannak. Manish Arora volt az első tervező akit megismertem, még sokkal hamarabb, mint Chanelt, Diort és a többi ,,mainstream" divatházat. Mikor gyakornok voltam egy tervező triónál gimi alatt, akkor kérdezte az egyik tervező, hogy ki a kedvencem, és én őt említettem. Közölte, hogy nézzek utána a divat alakulásának és majd nem ő lesz. Azt gondolta, hogy pl Chanel úttörése, vagy Dior New Look-ja, vagy Prada mindenkit behálózó üzletpolitikája majd megvásárol engem? Neem, én picit másképpen szeretek kedvencet választani, Arora stílusa pedig olyan, amire ezer közül is ráismerek. Kaotikus, végtelenül indiai, bohókás, elborult ruhái kitűnnek a tömegből, és szerintem picit érdemes a részletekig megvizsgálni, mert ha azt hinnéd, hogy láttál mindent, akkor nem. Imádom, elmondhatatlanul. Katy Perry egyik díjátadón viselt ruhája nagyot dobott a neve népszerűségén, bár ennek ellenére is hatalmas ikon a szakmában.

Sabyasachi Mukherjee

Sabyasachi Mukherjee neve nekem egészen pár nappal ezelőttig egyáltalán nem mondott volna semmit, ám Pinteresten barangolva rátaláltam a ruháira, és szerintem ott akkor nálam valami bekattant. Bocsássátok meg nekem, de nem tudok túl sokat a tervezőről fejből, így a wikipedia segítségét kérve utánanéztem pár infónak. Indiai származású divattervező, aki jelenleg is tanít főiskolákon amellett, hogy couture kollekciókat és esküvői ruhákat készít. Millió divathéten részt vett már, és jelmezei megannyi indiai mozifilmben felbukkannak. Ha engem kérdeztek, akkor különlegessége talán abban rejlik, hogy egy az egyben a hagyományos indiai esksüvői ruhákat dolgozza fel, ám párosítja hozzá a férfi megfelelőjét is. Gazdagon díszített, csillogó költeményei sugall egy kis távolságtartást, titokzatosságot és izgalmasságot. Mérhetetlen részletes, valóban benne van a hagyomány, de színei miatt modern az egész. Nekem ez a nagybetűs INDIAI STÍLUS.

Manav Gangwani

Manav Gangwanit sem ismertem eddig, de szerencsére a Pinterest nagyon jó haverom. Kreációi abszolút indiai stílusúak és ugyan azt írhatnám le jellemzésképpen, mint Sabyasachinál, csillogó, fényűző, izgalmas. Azért lehet igazán ismerős a neve, mert amellett, hogy szinte az összes indiai sztárral dolgozott már, ő tervezte azt a szárit, amit a Gettó Milliomos premierjén viselt Frieda Pinto. Én talán még annyit tudnék hozzátenni a ruháihoz, hogy a pasztellesebb színek helyett mély, tompa árnyalatokat használ, ezeket bársony, szatén és csipke anyagokként láthatjuk a kifutón. Érdekessége az, hogy míg vannak igazán ,,európai" vonalon mozgó kreációi, addig helyt kapnak a hagyományos elemekkel ellátott alkotásai is az aktuális kollekciójában. Engem mindig magávalragad ez a stílus.

Remélem kellő betekintést nyerhettetek az indiai stílus alkotóinak munkásságába, és titeket is elkápráztathattalak a fentebb említett tervezők kreációjával. Szeretnék egy sorozatot indítani ezzel a bejegyzéssel, így majd pár hét múlva az olasz stílus kerül terítékre, addig viszont más tartalmakkal szolgálok nektek.

Ne felejtsetek instagramon követni, így mindig láthatjátok min munkálkodom, látogassátok meg az újonnan nyílt Etsy boltomat, pinteresten nézzetek szét és kövessétek a tábláimat, valamint látogassatok el facebook oldalamra is.

Szép napot!♥ Forrás: Wikipedia Képek: Google, Pinterest


  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
bottom of page