top of page

Ha a csillagjegyek sorozatok lennének


A múltkori horoszkópos bejegyzésemet annyira sokan szerettétek és rekord mennyiségű levéláradat után már tűkön ülve vártam a következő írásomat a témával kapcsolatban. Igazából nagyon sok munkát igényel egy ilyen általánosításokkal, de mégis bújtatott igazságokkal tarkított szösszenet, úgyhogy napoltam amíg tudtam. Ma eszembe jutott egy iszonyat jó ötlet, amiben nem is kifejezetten a sorozatok ajánlása lesz a fontos, hanem párhuzamot vonunk a jegyek, és a szerintem hozzájuk leginkább illő alkotások között.

Nyilván teljesen szubjektív, hogy ki milyen sorozatot szeret, ezért sem célom az, hogy ha pl kos vagy, akkor megnézz egy thrillert, ha éppen utálod ezt. A különböző csillagjegyek tulajdonságát párosítom a műfaji sajátosságokkal, és a szerintem legjobbnak ítélt sorozat elemeivel. Remélem élvezni fogjátok és sok igazságot láttok majd benne.

Kos - Black Mirror

Rengeteg kos barátom van, sok kos ismerősöm is, és van valami, ami baromira hasonló mindegyikőjükben, az pedig a konspirációs elméletek gyártása előszeretettel. Ők azok, akik imádnak gondolkodni, utánaolvasni, megosztani a tudásukat, és persze belemenni véget nem érő vitákba. Ők azok, akik bármikor rá tudnak parázni a legapróbb társadalmat érintő problémára is, és számukra a jövő éppen olyan sötét és ijesztő, mint a Black Mirror c. sorozat. Azért párosítottam hozzájuk pont ezt, mert tele van a jövőt feszegető kérdésekkel, lehet róla elmélkedni, meghökkenni, morgolódni, kiadkadni. Pont a kosoknak való:D

Bika - Hell's Kitchen

A bikák azon tulajdonságát emelném ki (mivel sok bika ismerősöm nincs, így ennél mélyebbre nem tudtam ásni, ez viszont egyértelmű), miszerint imádnak enni. Sőt habzsolni. Szóval bármilyen kajával kapcsolatos sorozatot írhatnék ide, mégis mindezek krémjével tisztelném meg őket, ami nem más, mint a Hell's Kitchen. Gordon Ramsey maga skorpió, ami abszolút nyilvánvaló számomra, és az ő szarkazmusa és durvasága teszi annyira viccessé és olykor ijesztővé ezt a produkciót. Ám nem ezért tettem ide, hanem mert kaja van dögivel, ami a bikáknak meghozhatja az étvágyát, ha amúgy nem lenne elég nagy.

Ikrek - Gossip Girl

Mi mást is írhatnék drága ikrek ismerőseim és családtagjaim, valamint magam számára, ha nem egy csacsogós, pletyis, duruzsolós sorozatot sok kavarással és drámával. Nekem skorpió napom van, viszont az aszcendensem és a holdam is ikrek, ami elég sokat lendít az amúgy borzalmasan cruel jegyemen. Egyesek szerint Blair Waldorf skorpió, és én is így érzem, Serena pedig oroszlán, éss hohó, de így érzem, viszont nem miattuk illesztem ide a választásom, hanem sokkal inkább a sorozat mozgalmassága ihletett meg. Imádom amúgy, a kedvencem, ezek szerint nem véletlenül.

Rák - Gilmore Girls

Abszolút a Gilmore Girls jutott eszembe, hiszen egy anya-lánya kapcsolat csodás történetét láthatjuk évadokon át, és a rákok végtelenül családszeretőek, hova tovább, nekik ez jelenti a kikapcsolódást. Imádják a gyerekeket, a kutyákat, a macskákat, az idős néniket, és mindent, ami cuki vagy aranyos. Bár nem feltétlen az anya-lánya vonal az, ami eszembe jutott róluk, hanem az a végtelen harmónia és szeretet, ami sugárzik ebből a sorozatból. Én azért szerettem, mert jó érzésekkel töltött el az a kis város, az emberek és a sok kávé, tényleg mintha én is velük éltem volna. Remélem ti is hasonlóan érzitek.

Oroszlán - Sex and the city

Bevallom én nagyon nehezen jövök ki az oroszlánokkal. Biztos nektek is van olyan jegy a zodiákusban, amit iszonyat nehezen toleráltok, és nálam az oroszlánok nagyon verik a lécet. Nem bírom azt a red carpet attitűdüket, amivel élik az életüket, hogy minden róluk szól, felszínesek és nemtörődömek, nem érdekli őket, hogy a beszólásaikkal megbántanak másokat is. Van egy rakat jó tulajdonságuk is, de hagy legyek elfogult amellett, hogy ne jöjjenek a közelembe:D Nekik pont egy ilyen fancy és csillogó sorozatot szánok, mint a Szex és New York, hiszen ha valaki nézte, akkor tudja mennyire oroszlán kompatibilis a sztori is, illetve a témák is.

Szűz - Tidying up with Marie Kondo

Imádom a szűzekben azt, hogy mindig tudnának takarítani:D Mikor néztem a Marie Kondoval készült sorozatot, akkor még én is kedvet kaptam összerámolni, pedig irtó kupis vagyok. Egy szűznek ez kánaán, hiszen még több praktikát tud ellesni, hogyan pakoljon még hatékonyabban. Amúgy nagyon szeretem a szűzeket, a kis békés hangulatok tökéletesen passzol ehhez a választáshoz, úgyhogy remélem kedvet adtam még több dzsuvázáshoz.

Mérleg - The end of the fucking world

Nagyon sokat gondolkodtam mit adjak mérleg barátaimnak, és nem tudnám megindokolni miért a The end of the fucking world lett a választásom. Nem is maga a téma az, ami azonnal az eszembe jutott, hanem a hangulata. A mérlegek kicsit döntésképtelenek, mindig a sorsra bízzák a választásukat. Négy olyan mérleg aszcendensű barátom és családtagom van, aki más-más napjeggyel rendelkezik, ám ebben baromira ugyan azok. Valahogy nehezen tudnak a-t vagy b-t mondani határozottan, kicsit ,,majd meglátjuk" emberek. Ez a sorozat a felelősség vállalás hiányáról szól, hiszen a két szereplő csinál egy rakat hülyeséget, és menekülnek a megoldás elől. Nem tudom ismerős-e, kedveseim:D

Skorpió - Sex education

Ugye a skorpiókat szenvedélyes jegynek mondják, és ezt nem tudnám tagadni sem, éppen ezért választottam egy szókimondó és vicces sorozatot. Én élveztem nézni, mert olyan témákat feszegettek benne, amik mindenkit érdekelnek, de teljesen tabunak vannak kezelve. Na egy skorpiónál nincs tabu, vele bármit megoszthatsz, ő bármiről kifejti a véleményét mindenféle kertelés nélkül. A Sex education hangulata is kicsit hasonlít a mi hangulatunkhoz, éppen annyira stiklis és meredek, mint mi olykor-olykor.

Nyilas - Friends

A nyilasokról nehéz írnom, mert nem olyan erős karakterek, mint mondjuk a skorpiók, kosok vagy oroszlánok. Ők szerintem halál jól kiegyeznek mindennel ami jön, és éppen ezért olyan szórakoztatóak. Nem gondolnám őket negatívnak, de sértődéknynek annál inkább. Nekik nincs egy legjobb barátjuk, de ha van is, akkor is rengeteg emberrel veszik körbe magukat, mert szeretik az izgalmat. A Jóbarátok kifejezetten egy ilyen könnyed, humoros sorozat, ahol a barátság van főszerepben. Nem túl komoly, de nem is bugyuta, pont, mint a nyilasok!

Bak - The handmaid's tale

A bakoknak direkt egy hard sorozatot akartam választani, ami kellően sötét és borongós. Bár a bakok nem egy búval bélelt fazonok, de tény, hogy nagyon merevek és ridegek olykor. Introvertált, maguknak való egyének, akik szeretnek keményen megküzdeni az álmaikért, és akik nem lustulnak bele az életbe soha. Baromi szívósak és céltudatosak, és nem ismernek tréfát. Azért választottam A szolgálólány meséjét, mert ez az alkotás is hűvös, sötét, nyomasztó és kemény, mint néha a bakok hozzáállása az élethez.

Vízöntő - Two broke girls

Imádom a vízöntőket, annyira bolondok, és olyan elvarázsolt kisasszonyok, hogy a legjobban rajtuk tudok szórakozni. Ezen tulajdonságaik fel is idegesítenek éppen ezért, mert annyira nem ezen a bolygón léteznek, hogy az valami fantasztikus. Egy komolytalan, nagyon humoros, nagyon szarkasztikus sorozatot akartam mellékelni, ami laza, csajos és általa biztosan kikapcsolódhatunk. Az élet csajos oldala annyira vízöntős, hogy nem tudnék ennél találóbbat jelenleg.

Halak - Keeping up with the Kardashians

Lehet csúnya lesz, de mikor a halakra gondoltam, akkor valami műhiszti sorozatot akartam betenni. Amúgy semmi bajom a halakkal, két nagyon szuper barátnőm is halak, de a legtöbb ismerősöm annyira hajlamos a műhisztire. Mindenki hibás, csak ő nem, az egész világ szenny, csak ők a kivételek. Szerettem volna egy olyan alkotást mellékelni, amiben sok a dráma, a félreértés, a hiszti, a sírás, a még több sírás. Persze a halak nagyon jó tulajdonsága az, hogy végtelenül megértőek és tényleg barátkozós, csupaszív emberek, de azért ha drámázni kell, akkor nem kell a szomszédba menniük. A KUWTK az a sorozat, ami megadja ezt a fétisüket, mellette fogyaszthatják a százas zsepit tonna számra, és cringelhetnek a sok újgazdagon.

Remélem tetszett a mai bejegyzésem, ne feledjétek, hogy ez az én saját meglátásom és véletlen sem gondolom, hogy nekem van igazam benne. Rengeteg nagyon szuper sorozat kimaradt, legszívesebben kettőt tettem volna be, de akkor holnapig olvashattátok volna. Minden jegyet szeretek a maga módján, de olykor kissé elfogult lehettem, sorry érte.

képek: google.com


bottom of page