top of page

Filmek és sorozatok chilles estékhez


Egyik legközelebbi barátnőmmel beszéltük azt, hogy a január mennyire nyomorúságos önmagában, mert elmúlt ugye az ünnepi készülődés, vissza kell rázódni a munka világába, és a februárral karöltve nagyjából semmi nem történik. A legtöbb szakítás is januárban üti fel a fejét, minden olyan nehezen és lassan bontakozik ki, az emberek pedig kezdik elbukni a fogadalmakat. Na, ha már sikerült egy utolsó szemétládának bemutatnom szegény aktuális hónapunkat, akkor térjünk rá arra, hogy mivel lehetne feldobni? Erre több tippem is lenne, de most filmek és sorozatok terén kalauzolnálak el titeket a kedvenceim felé. Én nem vagyok egy nagy filmezős, szerintem sokkal több időt vertem el sorozatokra életemben, de ennek ellenére igyekszem összeszedni magam és megnézni minél több alkotást.

Sorozatok terén nekem abszolút kedvenceim a picit krimis, drámai, csajos vagy éppen fiatalos sorozatok. All time favoritom a Gossip Girl és a Pretty Little Liars, de például a már egyre híresebb Skam és Skins is nagyon fontos volt számomra az akkori időszakaimban. Elborultabbak közül a Black Mirror és Breaking Bad, lazábbakból pedig a Jóbarátok és Gilmore Girls jött be. Egy újabb hullám ütötte fel a fejét, és megjelentek a fiatalos, deep sorozatok, amik gyilkosságokat és rejtélyeket boncolgatnak, ami számomra szokatlan, hiszen én NCIS-szel és Döglött aktákkal nőttem fel. Szürreális néha, hogy tizenhat éves embereknek kell ezeket megoldani, de nem akarom senki kedvét elrontani, úgyhogy tök szívesen vágok bele.

You

A You egy 2018-as termés, amit én Netflixen néztem meg, de ha jól tudom az amerikai Freeform csatorna adta. Nekem hatalmas kedvencem Penn Badgley, aki a Gossip Girl magányos farkasa volt, és aki itt abszolút kifordult önmagából. Jack egy New York-i könyvesbolt dolgozója, aki beleszeret egy lányba és stalkolja rendesen, nem akarok spoilerezni szóval ennyit mondok. Ismrős lehet Peach szerepében Shay Mitchell, aki a Pretty Little Liars után végre kapott egy igazán gonosz karaktert, és bevallom sokkal jobban tetszik benne. A sztori szerintem nagyon eredeti, sokan jogosan mondják azt, hogy ebben a sorozatban minden volt, amit a GG nem mert bevállalni, és őszintén szólva jót is tett neki, mert picit sem finomkodik. Nem feltétlen mondanám csajos sorozatnak, bár ugye Penn miatt nyilván lányok ezrei folyatják a nyálukat (én is), de ennek ellenére fiúknak is ajánlanám, mert néhol kifejezetten talán ők érthetnek egyet a karakterrel. 10/10

Hatalmas kis hazugságok

Talán meséltem már róla, de nem emlékszem rá, befejeztem a Hatalmas kis hazugságokat HBO Go-n, és összességében egy elég király alkotásnak gondolom. A szereplők baromi jól játszanak, mondjuk Nicole Kidmantől és Reese Witherspoontól nem vártam mást, de Shailene Woodley is nagyon hitelesen adta a rá szabott szerepet. Anyukákról szól, akiknek sötét titkaik vannak, és akik belekeverednek drámába, konfliktusokba, illetve ami a fő szálat adja, egy gyilkosságba. Nekem mondjuk néhol vontatott volt és sokszor megfeledkeztem arról, hogy éppen nézek valamit, de úgy az összes részt figyelembe véve elégedett voltam a választásommal. 8/10

Heathers

Kicsit csalok, mert ezt a sorozatot még nem néztem teljesen végig, és most még ötletem sincs, hogy mikor kerítek rá időt. Tipikus gimi, gyilkosságok, dráma, viszont izgalmas képi világ és hangulat övezi ezt a műremeket. A Gyilkos játékokat készítették el sorozatnak, amit szintén a HBO Go-n nézek, és én az eredeti filmet még nem láttam, de ezek alapján nagyon felkeltette az érdeklődésem. Nos ami a szereplőket illeti, nem tudok nagyon sok jót vagy rosszat mondani, ledarált Scream Queens, Scream és Riverdale után nekem semmi újat nem tartogattak, sőt a sztorit illetően sem. Nem is tudom kinek meséltem, de szerintem legközelebb a Screamhez áll hangulatban, látványban viszont a Riverdalehez, úgyhogy ez a mix tipikusan csak idő eltöltésnek jó. Mindezek ellenére ha extrán unatkoznátok, akkor tudjátok hol találjátok. 7/10

Filmek terén le vagyok maradva, sőt igazából állandóan az örökös kedvenceimet nézem újra és újra. Ezen a karácsonyi otthon döglésen számtalan régebbi és új mozi és Netflix sikert daráltam le, remélem mindenki tud majd szemezgetni közülük.

Call me by your name

Na kezdjük azzal, amit kétszer kellett megnéznem, hogy ne hagyjon bennem totál nagy űrt. A Szólíts a neveden a 2018-as Oscar gála egyik sztárja lehetett volna, ha a Shape of water nem kaszálja el. Én az utóbbit még nem láttam, és ezt is csak a hetekben, viszont nekem iszonyatosan tetszett. A film hangulata brutál jó, a képi világ meg meseszép, a zenéket meg hagyjuk is mert eargasm. Annyira jól be tudták mutatni a szerelmet a mindenféle drámázástól mentesen, hogy az embernek kedve támad belezúgni valakibe. Először egyedül néztem, majd többed magammal, és mindkét alkalommal ellopta a szívem. Annyira jót tett a lelkemnek, és pont leszartam, hogy két srácról van benne szó, hiszen nem ez volt a fő infó a filmben. Nekem ez brutál 10/10.

Black Mirror Bandersnatch

A Black Mirror sorozatot úgy ahogy volt iszonyatosan imádtam. Mikor láttam, hogy van ez a speckó egy részes valami, akkor picit húztam halasztottam, de csak megnéztem aznap. Annyira jó ötlet volt ez a felelet választós csavar, mert beszippantott és végig akartam vinni minden lehetséges kimenetellel. Amúgy azt szeretem ebben a világban, hogy megijeszt és elgondolkodtat arról, hogy milyen is az emberiség, ami néha kell az én szivárványos világomba is. Aztán megrázom magam és megyek tovább, de akkor is. Azoknak ajánlom, akik képben vannak a Black Mirrorral, vagy akár ha ezzel kezdünk és után nézzük a sorozatot, akkor is okés, de talán nm ezzel sokkolnám magam elsőre. 10/10

The Princess Switch

Nincs karácsony zs kategóriás copy film nélkül. Nekem ez volt a Princess Switch, ami kicsit Apád anyád idejöjjön, kicsit Neveletlen hercegnő, és kicsit Én és a hercegem. Csajos film, amit egy hideg estén a kakaó mellé be lehet tenni, de semmi extra. 7/10

Buék

A Buék az olasz Teljesen Idegenek film magyarosítása, amit moziban láttam anyával. Én az eredetit nagyon szerettem, végtelenül páratlannak éreztem, és kiváncsi voltam, hogy hogyan valósítják meg itthon. Amúgy őszintén szólva nekem bejött. Jó hangulata volt, irtó szépen lett felvéve és a helyszín is teljesen megfelelt a mostani trendeknek, a színészek meg fantasztikusak voltak. Nekem egyedül az volt a bajom, hogy néha nagyon túl volt tolva, ami valamiért tipikus magyar dolog, bár nyilván azért is, mert mi magunk ilyenek vagyunk. Érdemes talán az eredetit megnézni elsőre, akkor lehetne látni a különbséget, viszont, ha azt kihagyjuk a buliból, akkor kapunk egy remek filmet, brutál szép látvánnyal. 9/10

Love, Simon

A Love, Simon-t, vagy asszem magyarul Kszi Simon-t, egyik nap láttam, és összességében nem éreztem rossznak. Aki jártas a Netflixen, az tudja mennyi tini film van ugyan azokkal a klisékkel, így igazán azok után nem láttam újat. Kis könnyed, tinglitangli, de egyszer meg lehet nézni. (Lehet az volt a baj, hogy a Call me by your name után közelébe sem ért) 8/10

Bohém Rapszódia

Ezt a filmet egy egész hónapig meg akartam nézni, de valamiért senki nem jött el velem, aztán random gondoltam egyet és beültem rá. Nekem baromira csalódás volt. Minden szuper lett volna, csak egyszerűen annyira családbarát volt, hogy rendesen untam. Néztem videókat arról, hogy ez miért volt és mások hogyan érezték magukat utána, és azt hiszem a legtöbbünk többet várt volna. Vagy legyen végtelen brutál, vagy akkor legyen dokumentum filmes. A zene viszont... fu baszki. Zseniális. Csak a zenéért és a látványért adok 8/10-et.

Filmek és sorozatok terén ennyi jutott nekem a döglés mellé, persze azokról nem írtam, amiket már legalább háromszor láttam, ezért remélem ezek között is akad olyan, ami számotokra releváns lehet. Fiúknak ajánlom a You-t és a Black Mirrort, lányoknak meg minden mást, de főleg a Call me by your name-t. Remélem szuperül telt a pihenős év vége, én egyre fáradtabbnak érzem magam, mert szerintem végiglazultam a fél életemet ebben a két hétben. Pozitívabb és produktívabb januárt nekünk!


bottom of page