top of page

Blogmas 2017 - 9. nap: Öt könyv, amit férfiaknak ajánlanék karácsonyra

Sokszor fejtörést okoz lányként ajándékokat választani férfi családtagjaimnak, hiszen míg minket le lehet kenyerezni egy rúzzsal vagy szép gyertyatartóval, addig őket az ilyesmi nem hozza lázba. A jobbik eset, ha az ajándékozandó személy szeret olvasni, és talán ismerjük is az ízlését, ám sokszor még az újságot sem veszik kézbe és képtelenség örömet okozni nekik. A következő felsorolásban olyan olvasmányokat említek meg, amelyeket talán olyanok is kézbe vesznek, akik alapból nem olvasnak, de valamilyen úton-módon hasznosak lehetnek. Ha nincs ötleted még, hogy mivel ajándékozd meg aput, bátyód, öcsid vagy papád, akkor nézz szét a következő ajánlómban, hátha hasznos lesz számodra

Fördős Zé - Megúszós ​kaják (gasztro)

Nos, a férfiak hajlamosak a főzést a nőkre hagyni, amivel bevallom nem értek egyet, és egészségetelennek tartom. Mármint nem azt, hogy nem tudnak egy hét fogásos menüt összehozni, és nem képesek megsütni egy tíz lapos tortát, hanem azt, hogy egy rántottát is képtelenek elkészíteni. Kicsit divat lett azzal menőzni, hogy nem képesek a konyhában kiismerni magukat (nőknél inkább no comment, mert ilyet is ismerek), pedig nagyon fontos, hogy önállóan tudjunk jókat enni akkor is, ha nem vagyunk Bernáth Józsefek. Éppen ezért választottam Fördős Zé könyvét, a Megúszós kajákat, hiszen Zé stílusa tökéletesen mai, egyszerű és nagyszerű. A streetfood olyan mértékben beférkőzött a konyhákba általa, hogy már nem kell aggódnunk ha el kell készítenünk valami hangzatosnak tűnő ételt, pár alapanyagból is lehet fantasztikus menüt készíteni. Ajánlom minden olyan férfi számára, aki anyucinak nézi a barátnőt, aki szeretne megtanulni az alapoktól főzni, aki remekül forog a konyhában, de némi változásra vágyik, és azoknak, akik nyitottak Zé új látásmódjára.

Fa Nándor - Magad, ​uram (memoár)

,, Egy élő legenda, a legsikeresebb hazai vitorlázó, az első magyar, aki saját kezűleg épített hajójával körülkerülte a Földet. Fa Nándor mindig az ár ellen hajózott – keményen dolgozó szülők sokadik gyermekeként határozta el, hogy megvalósítja álmát, és a körülmények dacára a világ legjobb vitorlázóival küzd meg az óceánokon. Ez a keményfejűség tette aztán eredményes sportolóvá, minden kudarcon túllépő hajóssá, sikeres üzletemberré – a maga urává. Saját szavaival elmesélt története követendő példa mindazoknak, akik úgy döntenek: soha nem adják fel. " Kimásoltam a fülszöveget, mert azt hiszem tökéletesen leírja a lényeget. Egy remek könyv hitről, erőről, szenvedésről és felemelkedésről. Nándi megjárta a poklot és a mennyet is, erről pedig zseniális írást közöl új könyvében. Mindenképpen jól eső olvasmány a léleknek és azoknak, akik mernek nagyot álmodni.

William Burnett · David J. Evans - Tervezd ​meg az életed (életmód)

Éppen most olvasom Davidék könyvét, és szerintem nagy mértékben látszódik mikor egy férfi vagy egy nő ír életmóddal kapcsolatos könyveket. Alapból hozzá vagyok szokva a kicsit elrugaszkodott/ezotériás/szabadabb olvasmányokhoz, ezért éles váltás William Burnett és David Evans könyve, ami nem kertel és nem köntörfalaz. Bármely férfi ismerősömnek tudnám ajánlani a Tervezd meg az életedet, hiszen a Stanford két tanára olyan trükköket és stratégiát jegyez le, amivel bár kemény munkával, de egy kiegyensúlyozott és jól megtervezett életet tudunk kialakítani és élni. Itt nem feltétlen a láthatatlan erőkön van a hangsúly, nincs itt szó vonzás törvényéről sem, csupán az ember akaratán és kreativitásán múlik a siker záloga. Mindezek ellenére David és William nem zárja ki a spirituális tanokat, sőt fontosnak tartják őket, de lényegében egy olyan rendszer megtervezésére invitál minket, amellyel minden percünket kihasználva produktívak és aktívak tudunk lenni. Én eddig nagyon élvezem, biztos vagyok benne, hogy más is így tesz majd.

Ashlee Vance - Elon ​Musk (technika)

,,Kevés ​olyan személyiséget találunk a történelemben, akinek hajthatatlansága és eredeti látásmódja lehetővé tette, hogy több iparágban is maradandót alkosson – mi több, forradalmasítsa azokat. Thomas Edison, Henry Ford, Bill Gates és Steve Jobs modern kori ötvözeteként Elon Musk az egyik legnagyobb hatású látnok a világot megváltoztató cégei, a PayPal, a Tesla Motors, a SpaceX és a SolarCity révén. Ashlee Vance technológiai újságíró sodró lendületű, tényfeltáró könyvében betekintést nyújt a Szilícium-völgy legmerészebb üzletemberének – és legnagyobb visszatérőjének – kiemelkedő életébe. A szerző több mint ötven órát beszélgetett Muskkal, továbbá közel háromszáz emberrel – a családtagjaival, a barátaival, a munkatársaival – készített interjút.Musk nem követi a trendeket, hanem alakítja: dinamizmusa és jövőképe elképesztő innovációkat eredményez az elektromos autók gyártása, a kereskedelmi űrhajózás és a napelemes rendszerek használatának területén. A könyv végigköveti Elon Musk útját nehéz dél-afrikai gyermekkorától kezdve a globális üzleti világ csúcsára való felemelkedéséig, és bepillantást nyújt az előttünk álló, hihetetlennek ígérkező évszázadba. " Ennek a könyvnek a fülszövegét is bemásoltam, hiszen ennél jobban én sem tudnám összeszedni, miről is szól Ashlee könyve. Remek olvasmány technikában jártas szeretteink számára.

Rhonda Byrne - A ​Titok, ami megváltoztatta az életem (önsegítő)

Sokat gondolkodtam, hogy Rhonda könyvével zárjam-e a bejegyzésem, és azért jutottam arra, hogy igen, mert szerkezetét tekintve nem kell egyben elolvasni. Ez a példány összeszed olyan sikertörténeteket, amelyeket a Titok olvasói a vonzás törvényének alkalmazása után tapasztaltak. Ha még valaki nincs is benne ezekben a témákban és nem szereti az ezo dolgokat, akkor is jó olvasmány lehet ha csak pár percünk van mondjuk várakozás közben. Szerintem azért végtelenül jó ez a könyv, mert mások boldogsága engem is egy olyan frekvenciára kapcsol, ahol könnyebben hiszem el, hogy bármi sikerülhet nekem is. Csak jó megállni, és megmosolyogni mások sikerét és azt mondani, hogy igen, tényleg megérdemelte. Viszont ha valaki képben van a témával és szereti is az ilyesmit, akkor főleg imádni fogja, hiszen mások vannak olyan feltöltő hatással ránk, mint mondjuk saját magunk. Én már rendeltem belőle egy példányt férfi ismerősömnek.

Természetesen rengeteg remek könyvet tudtam volna beilleszteni ide, én mégis azért ezeket hoztam, hogy a lehető legtöbb témában tudjatok válogatni, hiszen mind mások vagyunk. A listában szerepelnek olyanok, amiket én is ajándékba szánok, azért nyilván róluk többet tudtam nyilatkozni. ( Csak legyen időm kiolvasni őket mielőtt másoknak adom, hiszen annyira izgalmasnak hangzanak!)

Képek forrása: google.com

Szép estét, holnap jövök♥


bottom of page