top of page

Kit kéne küldenünk az eurovízióra?


A barátaim tudják, hogy ha május, akkor engem arra az egy hétre el kell felejteni, míg megy az eurovízió. 2006-ban kezdtem el figyelemmel követni ezt a csodálatos eseményt, és valamilyen hagyománnyá nőtte ki magát, még ha a mi indulóink nem is feltétlenül tetszenek mindig. Idén lesz 11 éve, hogy minden évben leülök a kis fotelembe, és végighallgatom a fellépőket, ez idő alatt azt hiszem rengeteget fejlődtünk, mert jobbnál jobb előadókat küldünk ki. Később írok majd arról, hogy szerintem kik voltak eddig a legjobbak tőlünk, kik voltak a kedvenceim más országokból, és hogy a nyertesek közül szerintem ki érdemelte meg, és ki nem, a legjobb helyezést. Na de jövő héten mi döntünk, a Dal színpadán ismét nyolcan lépnek fel.

A Dalról

A Dal, mint műsor régen nagyon jó volt, hazzáértő zsűri ült a székekben, akik nagyon jól tudták, mitől jó egy dal a kinti versenyen, és mitől nem. Azt gondolom összességében nagyon helyesen döntöttek, egyedül Boggie produkciója volt az, amit én a legunalmasabbnak gondoltam akkor, Csézy és Ádok Zoli öngyilkos produkciója pedig be sem került, mégis büszkeséggel néztem őket a színpadon. Valahogy úgy van ez, hogy ha már nem is a kedvenced megy ki, akkor is szurkolsz a saját országodnak, amit meg kéne értenie minden olyan embernek is, aki inkább szeret több energiát abba fektetni, hogy a saját hazáját lejárassa. Én sem értek mindig egyet a tesómmal, mégis megvédem mások előtt, ez semmiben sem más.

A zsűri szerintem kegyetlen rossz. Nem értem egyikőjüket sem, egyszerűen semmi közük a dalversenyhez, egyikük véleménye sem releváns az üggyel kapcsolatban. Emlékszem még a Rúzsa Magdis, Csiszáros időkre, na nekem az volt az igazi, akkor valahogy mindig azok kaptak figyelmet, akik megérdemelték. Idén inkább azt érzem, hogy tehetségeket akarnak felkarolgatni, mintsem eurovízió szintjén gondolkodva kiválasszák azt a különleges produkciót, ami nem lesz hasonló a Love Love Peace Peace sémához. A zsűri azokat tolja nagyon, akik hatalmas hanggal vannak megáldva, cifra dallammal és végtelenül választékos szöveggel tarkítják az amúgy lelketlen dalukat. Sokukat nem érzem őszintének, de ezekre egyenként igyekszem kitérni. Tehát nálam a zsűri erős négyes.

Kállay Saunders Band

Andris már ugye volt kint egyszer, akkor ötödik lett, és bevallom én simán mondtam volna győztesnek is, hihetetlen produkció volt. A tavalyi száma nekem a Runninghoz képes gyengébbnek tűnt, az idei pedig egy semmitmindó dal, egyszerűen nem hogy nem tűnik ki, erőlködés szaga van, amit szerintem a Andrásnak van esze, akkor nem követ el jövőre, ha csak nem valami hatalmas szerzeménnyel indul. Én egyébként imádom őt, szörnyen tehetségesnek és alázatosnak érzem, csak valahogy szerintem a csúcson kellett volna abba hagyni. Nekem ez olyan 7 pont körül mozog.

Leander Kills

Inkább azt mondom, hogy not my cup of tea, mintsem, hogy rossz, mert ez a stílus annyira messze áll tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől, mégis a szöveg sokat javít az idegenségén. Én nem küldeném ki őket, azért sem, mert az eurovízión az ilyesmit nem értékelik, és sajnos valamennyire muszály alkalmazkodni a közizléshez, úgyhogy hiába jó a maga nemében, nem való ki. Szerintem amúgy ez is inkább 7 pont

Tóth Gabi

Ha van eszünk, akkor őt visszük ki. Tudom, hogy sokan nem bírják Gabit a stílusa és a habitusa miatt, de az vitathatatlan, hogy őstehetség, és lehet Zséda helyét inkább neki kellene átvennie, sokkal többnek tartom őt. Gabi száma nem olyan, amit feltétlen meghallgatnék, de a hangjával és aurájával annyira megszerettette velem, hogy néha nem veszem észre, és hallom, hogy ezt éneklem. Szerintem olyan rezgése van, amit másik is megérezhetnek, és biztos vagyok benne, hogy maradandó élményt nyújtana a közönség számára. Én a Spoont küldtem volna, mert az úgy volt kurva jó eurovízióra ahogy van, viszont ha már a zsűri miatt kiestek, akkor Gabi menjen. Ha egy embernek kellene minket képviselnie, akkor az Tóth Gabi legyen mindegy, hogy a dalfesztiválon, vagy más nemzetközi megmérettetésen, ő ma Magyarország egyik legjobb énekesnője, ha nem a legjobb. Ez legyen egy nagyon erős 9 pont.

Závodi és Berkes Olivér

Abszolút mellényúlnánk, ha ők mennének ki, ezt most így ahogy van higgyétek el nekem. A számot szerintem a producer srác munkája viszi a hátán, mert az zseniális, de ha nem is Berkes Olivér énekelne, akkor mással is tökéletesen működne. Azért ezen érdemes elgondolkodni, mert pl ha Závodi mással állna össze valami pörgősebb szám erejéig, ugyan ezzel a tehetséggel, akkor szerintem a legnyerőbb lenne. Ez a szám hiába sokatmondó, nem érzem benne az érdeklődést, amit esetleg a közönség tanusítana, ez is egy tucatszám. Viszont erre a Závodi gyerekre érdemes lenne figyelni, a Dalfutárban is hihetetlen tehetséges volt. A szám 6 pont, Závodi meg 9:DD

Pápai Joci

Szerintem a véghajrá Gabi és Joci között fog zajlani, és megmondom őszintén, én ennek végtelenül örülök. Ez a két produkció az, ami esetleg megérdemelne egy kollaborációt és ha együtt mennének ki, akkor tarolás lenne, és nem a pontok tekintetében értem ezt. Mivel mindenki szívére veszi a magyarságot annak ellenére, hogy a hétköznapokban pont szarik bele, ilyen eseményeknél mindenki kultúr szakértő lesz, és legyen így, viszont akkor legyen is így rendesen. Ha már lúd, akkor legyen kövér. Visszatérve Jocira, szerintem egy végtelenül rendes, tisztességes és tehetséges emberről van szó, akinek a dala zseniális, de... Az a baj, hogy sok. Pont nem tesz jót neki, hogy sok mindent meg akar mutatni, le akarja nyomni a torkomon az egészet, és nem látni benne eléggé azt a szerénységet, amilyen ő maga. Valahogy ha kevesebb lenne a reppelés, és jobban kinyílna, akkor tökéletes lenne. Ha ő menne ki, akkor nem lenne bajom vele, mert ránézek, és érzem, hogy megérdemli a sikert. Ez is legyen egy 9 pont.

Radics Gigi

Gyerekek én Gigit soha nem szerettem, hiába egy kedves csaj, és hibátlan a hangja, egyszerűen nem szól semmiről. A számai is annyira tucat zenék, hogy ha lemegy a rádióban, akkor meghallgatom, de csak azért mert mennyire rohadt jó az amit csinál, na azért sosem keresek rá. Ez a szám is totál semmi, nem értem, nem értem, nem értem. Éppen ezért nem is mondok többet, 6 pont.

Soulwave

Róluk semmit nem tudok, a barátom mesélte csak, hogy ő régebben volt a koncerjükön, és akkor még alter rockot nyomtak, amúgy meg elvileg indieben utaznak, amit pedig nekem illett volna tudnom, de hát bocsánat, ez az én hanyagságom. Ez a szám kellemes, fiatalos, kis könnyed, és például egy régebbi Petőfi rádiós műsorban hallgatgattam volna, de abszolút sehova nem jutnánk vele. Az eurovízió ilyen, sajnos. Nekem azért ez 8 pont!

Kanizsa Gina

Úgy néz ki a végére maradt a legnagyobb kérdőjel, amit még mindig nem tudok hova tenni. Az, hogy a zsűri Kanizsa Ginát szavazta majdnem a legjobbnak, a lehető legnagyobb szembeköpése volt a nézőknek, ami látszott is az 5 pontból. Ne értsetek félre, nem a tehetségét kérdőjelezem meg, de aki nézett már VALAHA eurovízós dalfesztivált, az tudja, hogy az ilyen számok vagy kiesnek, vagy olyan 19. helyre elegendőek, és ne csesszen már ki velem az isten, hogy ez a szám egyenrangú lenne a végtelenül méltatlanul értékelt Pioneer-rel. A zsűrin látszik, hogy szegény kislány tehetségét nagyon fel akarják fedezni, és fedezzék, mert biztos tetszik valakinek, de ne ITT és ne ÍGY. Azért őt tovább engedni ekkora ponttal úgy, hogy a nézők ötöt adtak, az szerintem mindennél beszédesebb. Éppen ezért nagyon örülök, hogy jövő héten a zsűri nem szól már bele, ugyanis a végső döntés a miénk, és legalább kiderül ki érdemli meg az előkelő helyeket, és ki nem. Mindig utáltam ezt a ,,szakmai" zsűri dolgot, mert ahol közönségszavazás van, ott szerintem semmi keresnivalója ilyesminek. Ez jó indulattal 5 pont.

Nagyjából én ezeket tudtam elmondani az indulókról, a Spoon 21-t nagyon sajnálom, a The Couple-ből a csajszi hangja gyönyörű, ő valami picit jobb számmal jöhetne máskor is, illetve most például Muri Enikő száma önmagában elég jó volt, kár, hogy Muri Enikő énekelte. Ja igen, a Mrs Columbo is jó volt, abban a számban sok potenciál van.

Jövő héten döntő, és komolyan mondom, ha van eszünk, akkor Tóth Gabi megy, de ha Joci, akkor Joci, véletlenül se Gigi, mert akkor már most mondom, hogy sírhatunk májusban a helyezésünk miatt, ami mondjuk sanszos, hogy így is, úgy is megtörténik...:D


bottom of page