top of page

Mit tanultam ettől a négy személytől?

Az ember életében vannak olyan példaképek, személyek, akik az életükkel, személyiségükkel, tetteikkel valami jóra ösztönzik. A történelemben is számos olyan embert ismerünk, aki valami fontosat tett társaiért, vagy legalább is nagy hatással volt a saját életünkre. Mondanom sem kell, mindenki számára az anyukája vagy apukája a legnagyobb példakép, mindenki maga döntheti el, hogy miért, vagy hogy így van-e, számomra ezen kívül van pár olyan karakter/személy/híresség, akik még tanítottak nekem valamit, amit betehettem a képzeletbeli tarisznyámba a hosszú utam során.

Zoella

Lehet mondanom sem kellett volna, mert aki ismer az tudja, mennyire nagy hatással van rám ez a lány. Először Dan és Phil videóiban láttam Zoet, de akkor még egyáltalán nem tűnt szimpatikusnak (szörnyen előítéletes vagyok az idegenekkel), majd elkezdtem követni olyan 2012 körül, és valahogy egy ,,barátra" leltem, anélkül, hogy tudná. Talán nem is az a fontos, hogy én kölcsönösen adjak számára valamit, ha csak a hatalmas érdeklődésem számít valamit, csupán azzal, hogy néha elmondja, hogy ő is olyan, mint mi, ő is küzd nehézségekkel, sokszor nagyon borúsan lát ő is dolgokat, egy pillanatra azt gondolja az ember, hogy valaki együttérez vele. Zoella nagyon pozitív személy, nem az a mesterkélten vidám lány, hanem akin látod, hogy szereti az életét és jól ki tudja használni a lehetőségeit, hiszen rengeteg olyan programban vesz részt, ami boldogsággal töltene el bárkit. Számomra azért példakép, mert nem hivalkodik azzal, hogy ő mennyire ismert ( 11 millió feliratkozóval márpedig eléggé az) sőt, elég introvertált típus, végtelenül közeli, amolyan mindenki barátnője. Sokszor ha rossz kedvem van, akkor visszanézem a vlogjait és azonnal rájövök, hogy semmi baj nem történt, egyszerűen csak nekem is megvannak a magam leckéi, emellett pedig olyan fantasztikus az élet.

Brooke Davis

Talán ez a karakter nem sokatoknak mondhat valamit, de aki nézte a One Tree Hillt, az ismerheti Brooke Davist. Sophia Bush játssza ezt a szereplőt, ami szerintem nem lenne ilyen, ha ő maga nem lenne ennyire tehetséges. Az évadok során Brooke az, aki a legnagyobbat fejlődött, hiszen az első időkben még egy beképzelt pompomlány volt, most pedig már erős, céltudatos, érzékeny nő, aki hisz az álmaiban, és bárkinek segít, akinek szüksége van rá. Egy hatalmas divatcég alapítója és irányítója volt, de neki is meg kellett küzdenie a rosszakarókkal, így el is vesztette azt. A semmiből épített egy újabb vállalatot, közben pedig kirabolták a boltják, és meg is verték. Brooke ez után állt fel, mikor már semmie nem maradt, és ment tovább. Számomra ez kicsit irónikus volt, mert én is küzdöttem azzal, hogy feldolgozzom az engem ért sérelmeket, és ilyen közelről még nem láttam, hogy valaki ilyesmivel küzdött volna. Brooke emlékeztet egy barátnőmre, ezért pedig nem kérdés, hogy mennyire szeretem ezt a karaktert az említettek mellett (mellesleg Zoella is ugyan arra a barátnőmre emlékeztet, csak máshogy ).

Anastasia Soare

Anastasiaról Rhonda Byrne A hős c. könyvében olvastam, és azonnal felfigyeltem a történetére. Ismerős volt a neve, de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget, majd egyre inkább élesedett a helyzete, és rájöttem kiről van szó, az Anastasia Beverly Hills hozzá köthető. Anastasia 1990-ben költözött Amerikába, a román származású nő az éppen akkori romániai helyzet elől menekült az államokba, ám olyannyira rosszul ment a sorsa, hogy hajléktalan volt, az utcán élte a szürke hétköznapjait. Egy kisgyermekkel végül elment dolgozni egy szépségszalonba, ahol a 13 óra munka mellett még volt ideje arra, hogy kitapasztalja a sminkelés fortélyait. Kis idő múlva rájött arra, hogy a szemöldök formázás technikája érdekli, így elkezdett kísérletezni különböző termékekkel, kitapasztalta azoknak a hátrányait, és újakat fejlesztett ki. Hatalmas kölcsönt vett fel, természetesen senki nem hitt benne egy percig sem, de ő tudta mit akar, és benne volt az a hatalmas tettvágy, ami végül elhozta számára a sikert. Anastasia mára annyira sikeres lett, hogy profi sminkesek és sztárok alkalmazzák különféle szemöldök formázóit, sminkpalettáit és eszközeit, a legnagyobb énekesek és színésznők kedvelik profi termékeit. Bámulatos volt olvasni erről a hosszú és rögös útról, aminek a végeredményét én is ismerem különféle youtuberektől, és álmomban nem hittem volna, hogy az Anastasia Beverly Hills ,,atyja" ilyen módon jutott a megérdemelt sikeréhez.

NikkieTutorials

Nikkie De Jager neve nem hiszem, hogy mond bárkinek is valamit, ám Nikkie Tutorials youtube csatornája kétlem, hogy bárki számára is ismeretlen lenne, már azok számára, akiket érdekel a sminkelés. Nikkie 2008-ban csatlakozott a youtubera, sminkes videókkal kezdte, amelyeket azután vett fel, hogy más smink tutorialok ihletet adtak számára, ezzel új világot teremtve a saját nézeteinek. Nikkie olyan szintre fejlesztette tudását, hogy híres színésznők és modellek sminkese , sminkmester, hajstylist és a Too Faced smink márka egyik limitált kiadásának ötletgazdája és fejlesztője lett, így emberek milliói kezdték követni munkásságát. Kezdetben elég szerény körülmények között videózott, évek alatt jutott oda a technikai tudása, hogy felvételei kifogásolhatatlanná váltak, a legjobbak között emlegetik. Nem titkoltan imádja a szépségápolást, és nem gondolja rossz dolognak azt, ha valaki erős sminket visel akár hétköznapokon is. Nézete az, hogy így a nők önbizalmat kaphatnak, boldogak lesznek tőle, ezért pedig igazán megéri. Számomra azért szimpatikus ő, mert tisztában van vele, hogy milyen alkattal rendelkezik, mik a kisebb hibái, mik azok, amiken szerinte érdemes változtatni, és abszolút nem érdekli, ha valaki túl műnek gondolja. A sminkkel olyan kinézetet kölcsönözhet magának, amely a lehető legelőnyösebben emeli ki, vagy éppen takarja el vonásait, kreativitása pedig több száz különleges kinézetet eredményezett.

Még tudtam volna írni olyan személyekről, akik nagy hatással vannak/ voltak rám, de azt hiszem ez a négy ember az, akik valami nagyon fontosat tanítottak nekem, és az biztos, hogy egy napon nagyon szeretnék közéjük tartozni. A listán szereplő személyek többsége a szépségiparban járatos, de ahogyan olvashattátok, nem a sminkelési tudásuktól vagyok elájulva (mondjuk azért is), hanem azért, ahogyan elérték céljaikat. Ha elrugaszkodunk attól, hogy valakit egy jelzővel illessünk, akkor esetleg több emberben látnánk meg az értéket, így lehetne az én egyik példaképem egy mezei suszter is, ha az életútja olyan. Nézzetek körül, ismerjetek meg több embert, hátha az egyikük a te példaképeddé válik:)


bottom of page