top of page

Agykontroll tanfolyamon jártam 1. rész

Már kicsit bezsongattalak titeket azzal, hogy utalásokat tettem arra, hogy a hetekben agykontroll tanfolyamra megyek. Nos végeztem az első felével, és rengeteg olyan élménnyel gazdagodtam már most, ami vagy kicsit szokatlan, vagy nagyon is jó érzés volt. Távol álljon tőlem, hogy bárkit is meg akarjak győzni bármiről, a lényege úgysem az, hogy ti, hanem hogy én változtassak a saját életemen, éppen ezért inkább csak megosztom a tapasztalataimat. Tartsatok velem.

Társaság

Én egy roppent nehezen nyitó ember vagyok, de ha valaki elkezd velem beszélgetni, akkor könnyen szót értek szinte bárkivel. Mondanom sem kell, egy nagyjából 200 embert tartalmazó teremben elég feszengve ültem le, és el nem tudtam képzelni hogyan is fogok én bárkivel szóba elegyedni. Maga a Silva féle agykontroll tanfolyam magyar vonulata Domján László nevéhez köthető, és eredetileg hozzá szerettem volna menni, de Domján Áron előadása kifogásolhatatlan és baromi izgalmas, így egy percig nem bántam meg, hogy ide váltottam jegyet. Ő azt mondta, hogy minden szünet után üljünk át mások mellé, hogy így több emberrel beszélgessünk. Persze könnyebb lett volna csak begubózni kicsit a szélére, de azért igyekeztem vándorolgatni. Meglepetésemre az első napon egy 73 éves néni szóba elegyedett velem, és szinte egész nap mellém ült, a második felében pedig egy 38 éves anyuka fogadott társaságába. Második nap egy kb velem egy idős csajszi mellé ültem le miután egy másik 60-as nénitől elmentem, és nagyon jól elbeszélgettünk a tanfolyam alatt, olyannyira, hogy este el is kísértem a vonathoz. Hozzánk csapódott egy másik lány is, és hárman mentünk ebédelni, hárman vándoroltunk székről székre. Kicsit el is gondolkodtam azon, hogy ha ez ennyire könnyen ment egy két napos program alatt, akkor miért ne menne a való életben, aztán rájöttem, hogy a többi ember sem sokkal nyitottabb, itt pedig mégis csak rá vagyunk utalva egymásra.

Technikák

Az agykontroll alapvetően egy szuper stresszkezelő, problémamegoldó módszer, ami tudományosan alátámasztott, nincs benne semmi misztikum, bárki képes rá, aki szeretné alkalmazni. Első nap még csak egy alapozó napon voltunk, ahol elmagyarázta az előadó a dolgokat, megtanultunk relaxálni, átvettünk lightosabb technikákat is. Ez a nap nekem nem volt olyan izgalmas, már ismertem ezeket a dolgokat és nem tartottam életmentőnek sem az alváskontrollt, sem az ébredéskontrollt, hiszen ezekkel nekem nincsen bajom. Azonban a második napon jött az elme tükre technika, ami a kedvencem volt eddig is, én egy gyönyörű dolognak tartom azt, ahogyan szintenemen elképzelem és beleélem magam a célom megvalósításába. Lehet velem vitatkozni ezzel kapcsolatban, mármint, hogy egy képzelgés hatásos-e célunk elérése érdekében, de ugyan azt tudom elmondani, amit Áron. Attól, hogy elképzelsz dolgokat, azok nem fognak megvalósulni, mert tettek nélkül nem tudsz elérni nagyobb dolgokat. Tanultunk a memóriafogasokról, megdöbbentő volt mennyire hatásos, pedig mikor még csak olvastam róla, felfogni nem tudtam a logikáját sem, közben pedig röhejesen egyszerű. A szubjektív kommunikációt már próbáltam, de én nem éreztem eddig hatásosnak, gyakorlás kérdése bizonyára.

Hatékonyság

Maga a relaxáció, az alfa állapot az az állapot, amit bárki elérhet alvás alatt, ugyanis ezen a szinten álmodunk. Ha valaki megemlíti neked az alfa szintet, akkor ne gondolj bele valami olyat, hogy kilépsz a testedből és az ufók elvisznek, mert ez csak egy félig álom, félig éberség állapot, pont olyan, mintha a TV előtt bambulnál, és csak nézel ki a fejedből. Ezen a szinten sokkal fogékonyabb az agy, éppen ezért a célok tudatosítása is itt zajlik, sokkal motiváltabb, lelkesebb leszel, ha tudod mit szeretnél, és el is képzeled, hogy már a tied. Az alap relaxáció hihetetlen fontos és egészséges, 15 perc 3 óra alvásnak felel meg (ha jól tudom) kipihentebb, energikusabb lesz tőle az ember. Ha ez az alap megvan, akkor már mehetünk tovább is. Hatékonyságát tekintve én kiemelkedően jónak gondolom ezt a tanfolyamot, mert bármely technika alkalmazása sikerélényt okozott, és ehhez nem kellett erőlködnöm, csak lazán csinálni és ennyi. Szerintem fontos lenne egyre több embernek kicsit jobban megismernie az agykontrollt, mert nagyon sokat javíthat a kedvén és az életén, könnyebben veszi az ember az akadályokat, hiszen a pozitív gondolkodás az alapja ennek is.

Mi nehézség számomra?

Vannak technikák, amik iszonyúan jól mennek, szeretem is őket, vannak viszont olyanok, amelyek még nem igazán keltették fel az érdeklődésem. Kezdem az alappal, a pozitív gondolkodással, ami nem feltétlen egy technika, de nagyon sok előnye származhat belőle az embernek. Nekem ez nagyon nehezen megy, mert kritikus vagyok embertársaimmal szemben, nagyon hamar kapom fel a vizet és nem mindig tudom visszafogni magam. Meg kel tanulnom csak magammal foglalkozni, nem felidegelni magam mások hülyeségén, hiszen nekem is van bőven. Ennek ellenére a pozitív gondolkodás nem a szar mosása, hanem sokkal inkább a választási lehetőségek mérlegelése, vagyis ha eltörted a kedvenc poharad, és fáj mert Londonból van, akkor nem kell azt mondogatnod, hogy jaj de jó, legalább nem a telefonom képernyője tört be, mikor látni rajtad, hogy mindjárt zokogsz:D Inkább az, hogy oké, eltört, nagyon rossz, de majd lesz lehetőség még kimenni és hozni egy sokkal szebbet. Vagy csak gyászold meg egy napig, aztán menj tovább. A másik ami nekem még nehéz, az a hit a céljaim elérésében. A vágy, hit, elvárás hármasban a lényeges az, hogy legyen vágyad és elvárásod, ha pedig kevés a hited, az nem feltétlen hátráltató tényező. Kell, hogy legyen egy minimális, de nem kell, hogy végletekig higgy benne, ha nem megy. Vannak dolgok, amikre szörnyen vágyom és el is várom, hogy megtörténjen, de nem feltétlen hiszek benne minden percben. Igyekszem sokkal jobban tudatosítani magamban, hogy ha hiszek benne, akkor sikerül majd, de sokszor ez nem egyszerű.

Jövő héten megyek a másik két napos tanfolyami napra, utána megosztom a további tapasztalataimat, illetve, hogy hol is tudtok jelentkezni, hol tudtok jobban utánaolvasni. Nekem nagyon jó élmény volt ez a két nap, és alig várom a következőket, nagyon kis bensőséges és nyugodt környezet ez, a szürke hétköznapokat abszolút felpezsdíti.


bottom of page