top of page

KincseslĂĄda ez a Szentendre

MĂșlt hĂ©t vasĂĄrnapra terveztĂŒnk egy kis kirĂĄndulĂĄst SzentendrĂ©re, ami Budapest központjĂĄtĂłl nincs is olyan messze. Ezt mĂ©g a LibegƑs duhajkodĂĄsunk alkalmĂĄval talĂĄltuk ki, majd szĂł szĂłt követett, Ă©s VisegrĂĄd is tervbe lett vĂ©ve. Én mĂĄr voltam SzentendrĂ©n egy pĂĄrszor, de minden alkalommal nagy Ă©lmĂ©ny, mert van az a csöpp kis rĂ©sze, amely egy igazi kincseslĂĄda, a tĂșlzott modernsĂ©g minden szikrĂĄja ki van ölve belƑle, a keskeny utcĂĄcskĂĄk a hĂĄzak között pedig ahogyan mi neveztĂŒk akkor, Toscanas. Nos, mindig hatalmas Ă©lmĂ©ny kiszakadni a mĂłkuskerĂ©kbƑl, vagy Ă©ppen a vĂĄros zajĂĄtĂłl, Ă©s kicsit elvonulni valahova. Ez a hely ezt a cĂ©lt szolgĂĄlta, Ă©s imĂĄdtuk.

KezdjĂŒk akkor a kĂ©pek sorrendjĂ©ben. A KarĂĄcsony kiĂĄllĂ­tĂĄs/mĂșzeum a nagy tĂ©rnĂ©l van, aminek a nevĂ©t nem tudom, ne haragudjatok. Mikor elƑször voltam ott, mĂĄr akkor is hihetetlen csillogĂł Ă©s christmasy volt, de most mĂ©g sokkal jobban. MesĂ©ltem, hogy egyik hĂ©ten mennyire ĂŒnnepi hangulatom volt, Ă©s ettƑl a helytƑl mĂ©g erƑsebben Ă©rzem magamban, hogy bizony Ă©n mĂĄr kĂ©szen ĂĄllok. DĂ­szek ezrei sorakoznak fel ebben a boltban, Ă©s ha fancy fĂĄt akarnĂ©k, akkor tuti a legcsillĂĄmporosat vennĂ©m meg. Ide talĂĄn karĂĄcsony elƑtt a legjobb ötlet jönni, mert akkor tĂ©nyleg az ember hangulata is fellendĂŒl, Ă©s elhiszi, hogy bĂĄr sok a melĂł, jön a karĂĄcsony.

MegnĂ©ztĂŒk mĂ©g a templomot is a dombon, majd pedig letelepedve a Kedves kĂĄvĂ©zĂłban ittunk egy jegeskĂĄvĂ©t. Nagyon aranyos kis hely, Ă©s a kĂĄvĂ© is isteni volt, a vĂĄlasztĂ©k viszont lehetett volna szĂ­nesebb is. Csacsogtunk, sztorizgattunk, tervezgettĂŒk hova megyĂŒnk mĂ©g. Az idƑ tökĂ©letes volt, nem volt az a vad meleg, sƑt kicsit borult is volt az Ă©g, ettƑl pedig mĂ©g hangulatosabb volt a mi Toscanank. A mellette lĂ©vƑ lĂ©pcsƑsoron fotĂłszkodtunk egy bƑ... egy ĂłrĂĄn ĂĄt, de nagyon aranyos kĂ©peink lettek, Ă©s rengeteget nevettĂŒnk közben.

Nagyobb tĂșrĂĄt tettĂŒnk a parton, ahol mĂ©g a lĂĄbunkat is sikerĂŒlt megmĂĄrtĂłztatni. Nagy party van lent amĂșgy, van zene, pia, jĂ©gkrĂ©m, Ă©s sok kutyus. Kicsit irigyeltem a helyi lakosokat, hogy ilyen jĂł helyĂŒk van kikapcsolĂłdni, hasonlĂ­tott nekem a Sziget Beach-re, de azĂ©rt annĂĄl ez jĂłval nagyobb Ă©s barĂĄtsĂĄgosabb volt. SzentendrĂ©n minden a mƱvĂ©szetrƑl szĂłl, rengeteg mĂșzeum, kiĂĄllĂ­tĂłhely, mƱvĂ©sz kĂĄvĂ©hĂĄz Ă©s street art van jelen, ezt mutatjĂĄk az egyedien kifestett mezei kövek is. A falakon Ă©rdekes mintĂĄk, a hĂĄzakon csodaszĂ©p festĂ©sek, Ă©s kreatĂ­v megoldĂĄsok lĂĄthatĂłak. SzĂłval ha valaki true artist akar lenni egy napra, az jöjjön ide, mert itt a csapbĂłl is ez folyik, Ă©s hosszas mƱvtöri tanulmĂĄnyaim sorĂĄn is tapasztalhattam, hogy a lakosok erre nagyon is bĂŒszkĂ©k. Szentendre a magyar mƱvĂ©szet egyik fellegvĂĄra. Ugyanakkor Ă©n nem ettƑl ĂĄjultam be teljesen, hanem attĂłl, hogy mennyire nyugodt Ă©s emberközeli ez a hely minden hype ellenĂ©re. Ide csak chillelni is megĂ©ri eljönni.

VisegrĂĄdon eredetileg a vĂĄrat terveztĂŒk megnĂ©zni, amibƑl vĂ©gĂŒl nem lett semmi. EgyrĂ©szt sajnĂĄlom, mĂĄsrĂ©szt nem, mert emellett egy csodĂĄlatos erdƑben kötöttĂŒnk ki, majd pedig megnĂ©ztĂŒk a kilĂĄtĂłt is. Az erdƑnek nem tudom van-e neve, de ahogyan az ember elkezd a vĂĄr irĂĄnyĂĄba haladni, egy utacska lekanyarodik az Ördögmalom vĂ­zesĂ©shez, Ă©s vĂ©gĂŒl is mĂĄr ott is van. Én imĂĄdom az ilyen helyeket, Ă©s a barlangos, vĂ­zesĂ©ses, tavacskĂĄs, patakocskĂĄs csoda hely pedig egy szokatlan Ă©lmĂ©nyt nyĂșjtott, ugyanis nem vagyok nagy termĂ©szetjĂĄrĂł. Nem is tudtam, hogy van ez a hely. És ha ez van, akkor mĂ©g hĂĄny ilyen? Az a baj, hogy szĂ­vesen Ă­rnĂ©k rĂłla, de a kĂ©pek magukĂ©rt beszĂ©lnek. VĂ©gĂŒl a kilĂĄtĂłnĂĄl megpihentĂŒnk, a panorĂĄma pedig felfoghatatlanul szĂ©p volt. Kicsit engem a Pocahontasra emlĂ©keztet, ott nĂ©zett ki Ă­gy a Nagy FolyĂł. SzĂłval kicsit Pocahontasok voltunk, Ă©s a vilĂĄg urai is egyben. Number 1 randi spot halkan megjegyzem, este pedig biztosan mĂ©g ennĂ©l is sokkal szebb.

Utunk vĂ©get Ă©rt, Ă©n hosszas utazĂĄs utĂĄn nyugovĂłra tĂ©rtem hulla fĂĄradtan. Nagyon jĂł volt ez a kis nap, igazĂĄn szuperĂŒl Ă©reztem magam Ă©s remĂ©lem hamarosan Ășjabb kalandban lehet rĂ©szem!


bottom of page