top of page

Ha nem tudod mivel verd el a nyári szüneted

Hamarosan beköszönt a nyári szünet, alap esetben mindenki császkálna és járná a várost, találkozna a pajtásaival, este bulizna, másnap pedig kezdené elölről. Majd pedig vannak az olyan introvertált emberek, mint mondjuk én, akik a kis szobájukban fetrengve sorozatokat bámulva is ugyan olyan szuperül érzik magukat, mintha minden nap emberek között lenne. Apropó, ha már sorozatok, majdnem minden nyáron új és új programot találok, amivel elüthetem az időmet, éppen ezért adok pár tippet azoknak, akiknek fogalmuk sincs, mivel verje el a pihenés hónapjait.

Pretty Little Liars Bárki bármit mond, nekem ez a sorozatok sorozata. Meglehet, hogy azért gondolom ezt, mert már évek óta nézem, szinte minden nyárat végigizgulok az új részek miatt, és már annyira kötődünk egymáshoz, hogy felőlem, ha még lenne kilenc évada, akkor is nézném. Ezt a sorozatot én inkább lányoknak ajánlanám, de a barátom is előszeretettel nézte, talán azért, mert nem az a tipikus csajos sorozat, ugyanis van egy meghatározó szál, amivel együtt jár a nyomozás, a spekulálás és a drámázás. Ha jól emlékszem a hetedik évad jön júniusban, éppen ezért rengeteg dolog történt már a sorozatban, így ha valaki tényleg bele akar kezdeni, annak ki kell tartania, mert egy évad nagyon hosszú, és nagyon sok minden történik benne nagyon lassan. Azért szeretem, mert nem az a tipikus krimi, mint amit az NCIS vagy a CSI képvisel, ez kicsit közelebb hozza a fiatalokat a durvább bűnügyekhez. Szerintem 9/10

The 100 Nem rég kezdtem nézni, és mivel csekélyke három évaddal rendelkezik, évadonként pedig kb 16 résszel, így talán pár hét alatt ki lehet pörgetni. Eleinte nem igazán tudtam magam beleélni, főleg azért, mert nagyon kell figyelni, ugyanis egy nagyon komoly témát boncolgat. Maga a disztópia műfaj is elég bonyolult, ha jól ki van találva, és ezt egy negyvenöt percbe sűrítve nem igazán tudja az ember elsőre felfogni, tehát nekem is kellett egy fél évad erre, de most a végére annyira felpörgött minden, hogy már nem is tudom letenni. Ez a már említett PLL-lel szemben sokkal komolyabb és inkább fiúsabb sorozat, sokkal kevesebb a logikai bukfenc, szóval egy az egész történet kerekebb és nincs kétségbeesetten összekapkodott érzete. Azért ajánlom bárkinek, mert nem lehet eldönteni egyik részben sem, hogy ki a jó és ki a rossz fiú, és ez azért izgalmas, mert egyszer felidegesíti az embert egy karakter, egyszer pedig rájön, hogy mit miért csinált. Majd újra felbosszant.

Szerintem 10/10

Gossip Girl Ez a sorozat nem mostani, talán a legismertebb a csajok körében. Tény, hogy fiúk számára nem szórakoztató, és a lányok egy rétegét is kirázza a hideg ettől a sorozattól, de a maga hat évadával annyira ki tudja kapcsolni az embert, pontosan azért, mert nincs benne semmi komoly összeesküvés, nincs akció, nincs háború, csak az elit mindennapi élete. Nem szeretnék róla többet mondani, mert tényleg nem lehet túlmisztifikálni, akit elkap a GG láz, az úgysem tudja abbahagyni. Talán nekem annyi a bajom vele, hogy mikor már kikerülnek a karakterek a gimiből, akkor már nem az igazi, de ezt mindegyik sorozatról elmondhatom.

Szerintem 7/10

Orange is the new black

Amennyire isteni volt az első évad, annyira volt fura az összes többi. Van, akinek nagyon bejön ez a groteszk humor, van, aki elmegy hányni két rész között. Én végignéztem mind a három évadot, és szintén nyáron jön az új, de nem ez életem sorozata, mégis az első évadot megéri végignézni. Azért lehet érdekes a néző számára, mert alapvetően egy viszonylag jó kedélyű társaságról szól a börtönben, de lassan megtudjuk, hogy ki miért került be. Tipikus példája annak, hogy mindenkiben van egy történet, amit az ember nem tudhat, míg meg nem osztják vele, és ekkor eléggé fordulhat a kocka. Az a másik, hogy egy ilyen helyen kialakul egy hierarchia, amiben jó, ha az ember a lehető legfeljebb van.

Szerintem 6/10

Geordie Shore Az utolsó cím hallatán sokan biztosan kinevetnek, mert ilyen primitív sorozat itthon csak a Való Világ. Engem amúgy nem érdekel, ha valaki elítél emiatt, mert ez a legjobb főzés, sminkelés, rajzolás közbeni sorozat. Mivel ebben egy csöpp komolyság sincs, és nagyon gondolkodni sem kell rajta, hiszen reality, így a legnagyobb hőségben fetrengés közepette ez a legideálisabb sorozat, mikor már a laptopod is elolvadt. Én nagyon sokat nevettem rajta, szóval a célnak megfelelt.

Szerintem 8/10

Rengeteg sorozatot néztem meg életem során, de ezeket tutira végignéztem, és jelenleg aktuálisak. Meglehet, hogy nektek nem jönnek be, de ha miattam lesztek Geordie fanok, akkor már megérte:D (ezt mondjuk kétlem, de ki tudja!)

Szép estét!

bottom of page