top of page

KarĂĄcsony telefon nĂ©lkĂŒl (Forest app, Lavendaire podcast)


RemĂ©lem sokatok felocsĂșdott a cukor sokkbĂłl Ă©s a maradĂ©kokat is sikerĂŒlt elpusztĂ­tani. UtĂłlag is boldog, pihenĂ©sben Ă©s semmittevĂ©sben gazdag ĂŒnnepeket kĂ­vĂĄnok nektek, bĂ­zom benne, hogy pont annyira szuper napok ĂĄllnak mögöttetek, mint amilyenre szĂĄmĂ­tottatok. Az idei karĂĄcsony nĂĄlam nagyon lighty volt. Nem vittem tĂșlzĂĄsba semmit, ajĂĄndĂ©k terĂ©n elĂ©g minimalra fogtam a törtĂ©netet, Ă©s valahogy semmi mĂĄsra nem törekedtem, csak Ă©ppen azt csinĂĄlni amit a kedvem engedett. Éppen ezĂ©rt a pihenĂ©s mellett ĂĄtrendeztem a szobĂĄm, beszereztem pĂĄr kellĂ©ket az Ășj illusztrĂĄciĂłkhoz, elolvastam azokat a könyveket amiket szerettem volna, Ă©s nekifogtam pĂĄr Ășj podcast meghallgatĂĄsĂĄnak. TehĂĄt tentem-lengtem. A mai tĂ©ma mĂ©gsem az, hogyan vertem el a karĂĄcsony nyĂșjtotta szabadidƑmet, hanem arrĂłl, hogy hogyan vĂ©szeltem ĂĄt telefon nĂ©lkĂŒl. De mirƑl is van szĂł?

Telefon nĂ©lkĂŒl napokon ĂĄt

Drasztikus lehet a cĂ­m, viszont nem ennyire drĂĄmai. Ezeken a napokon kitalĂĄltam, hogy az Ă©lmĂ©nyeket a lehetƑ legjobban szeretnĂ©m ĂĄtĂ©lni, Ă­gy a telefonomat a tĂĄskĂĄmban hagytam az ĂŒnnepre. Úgy voltam vele, hogy ha szemĂ©lyesen nem tudok valakivel beszĂ©lni, akkor addig amĂ­g mĂĄsokkal vagyok, vĂĄrhat a dolog. Mert mi is van valĂłjĂĄban? Rengeteg idƑt eltöltök azzal, hogy ĂŒresjĂĄratokban görgetem az instĂĄt Ă©s a facebookot, Ă©s csak bambulom a kijelzƑt, de semmit nem fogok fel belƑle. Úgy Ă©rzem fĂŒggƑje vagyok a közössĂ©gi mĂ©diĂĄnak, hiszen a munkĂĄm rĂ©sze, hogy az legyek. Ennek ellenĂ©re ĂĄtestem a lĂł tĂșloldalĂĄra, Ă©s ha meg is van hatĂĄrozva meddig lenne egĂ©szsĂ©ges a munkĂĄmmal foglalkoznom, ezen tĂșl is Ă©szreveszem mennyit lĂłgok az oldalakon. FelĂ©bredek reggel Ă©s az elsƑ az, hogy megnĂ©zem mi törtĂ©nt instĂĄn. Holott ezt az idƑt hasznosabban is eltölthetnĂ©m.

A többiek és a telefonjaik

BĂĄr Ă©n magam igyekeztem kerĂŒlni a telĂłmat a napokban, mindenki mĂĄs le sem tudott szĂĄllni rĂłla. Ez nem panaszkodĂĄs vagy ilyenek, de volt olyan, hogy heten ĂŒltĂŒnk a szobĂĄban, Ă©s hatan a telĂłjukat nyomkodtĂĄk. Nem egy percekrƑl beszĂ©lek, hanem folyamatosan. Mindenki mĂĄssal beszĂ©lt, vĂ©letlen sem figyelve az amĂșgy mellette ĂŒlƑ tĂĄrsĂĄra. Mindenki azt csinĂĄl, amit akar, ezĂ©rt sem Ă©rintett meg mĂ©lyen, mĂ©gis elpazaroltunk perceket a semmivel. Ez mĂ©g jobban ösztönzött arra, hogy ezutĂĄn is mellƑzzem a folyamatos pötyögĂ©st, Ă©s kicsit a valĂłs Ă©letemre koncentrĂĄljak. Nem azzal van a baj, ha valaki nĂ©ha Ă­r pĂĄr sort a barĂĄtjĂĄnak vagy a rokonĂĄnak, sokkal inkĂĄbb az a baj, hogy kĂ©t ember nem tud kĂŒlön tölteni pĂĄr ĂłrĂĄt Ășgy, hogy ne kelljen mĂ©g a szemĂ©lyes kontakt mellett Ă­rĂĄsban lejelenteni mizujs velĂŒk. MiĂ©rt?

Talån te is figyelhetnél

Neked megszokott lehet, hogy ennyire sokat beszĂ©lsz mĂĄsokkal, de akivel Ă©ppen egyĂŒtt vagy, az nem fogja dĂ­jazni az egĂ©szet. Én mĂĄr jobban figyelek arra, hogy ha mĂĄsokkal beszĂ©lgetek, akkor ne vegyem elƑ a kĂ©szĂŒlĂ©kemet, hiszen pont azĂ©rt jöttĂŒnk össze, hogy mind ahĂĄnyan vagyunk, egyĂŒtt töltsĂŒnk el egy kis idƑt. Viszont bunkĂłsĂĄg Ășgy beszĂ©lni valakivel, hogy közben pĂĄrhuzamosan Ă­rsz egy mĂĄsik szemĂ©lynek is, hiszen te sem beszĂ©lsz egy fĂŒggetlen emberrel mĂ­g a tĂĄrsad beszĂ©l hozzĂĄd. EgyszerƱen tĂșl sok ez az agynak Ă©s figyelni sem tud. TalĂĄn jĂł lenne egyszerre egy emberre koncentrĂĄlni, Ă©s csak vele foglalkozni. RĂ©gen engem sem Ă©rdekelt ez, Ă©s Ă©n is ĂĄllandĂłan pötyögtettem, viszont egyre jobban szeretek minƑsĂ©gi idƑt eltölteni a barĂĄtaimmal Ă©s a rokonaimmal, ezĂ©rt megtisztelem Ƒket azzal, hogy nekik adom minden figyelmem. Te kibĂ­rsz pĂĄr ĂłrĂĄt a messenger nĂ©lkĂŒl?

InkĂĄbb Ă©pĂ­ts egy erdƑt!

Rengeteg szuper Ă©s ösztönzƑ dolog van, amik kicsit leszednek errƑl a zombi ĂĄllapotrĂłl. Nagyon gyakran nyĂșlunk a telefonunkhoz munka, iskola, mĂĄs tevĂ©kenysĂ©g közben, emiatt pedig nem tudunk koncentrĂĄlni, Ă©s teljesen kizökkenĂŒnk. A Forest nevƱ app-ban be tudod ĂĄllĂ­tani hĂĄny percig szĂŒksĂ©ges vĂ©gezned az adott tevĂ©kenysĂ©gedet, Ă©s mĂ­g Ă©ppen dolgozol vagy tanulsz, tudsz növeszteni kompenzĂĄlĂĄskĂ©ppen egy fĂĄt. Ez persze azonnal meghal ha kilĂ©psz az appbĂłl. Valamit valamiĂ©rt. Egy fa kb 100 Ă©rmĂ©t Ă©r, Ă©s azt hiszem 2500 Ă©rme utĂĄn odaadhatod a zsĂĄkmĂĄnyt az app kĂ©szĂ­tƑinek, ebbƑl pedig igazi fĂĄt ĂŒltetnek. Szerintem ez egy remek ötlet Ă©s izgalmas kezdemĂ©nyezĂ©s. Minden amit tenned kell az annyi, hogy egy jelkĂ©pes 700 Ft-ot kifizetsz az alkalmazĂĄsĂ©rt (kevesebb, mint egy doboz cigi ĂĄra) Ă©s elkezdesz fĂĄt termeszteni. Van olyan opciĂł, ami hangot is kölcsönöz mellĂ©, hogy a lehetƑ legkĂ©nyelmesebben Ă©s legnyugodtabban vĂ©gezd az adott dolgodat.

Nem maradsz le semmirƑl

Sokunk azĂ©rt ennyire fĂŒggƑ, mert azt Ă©rzi lemarad valamirƑl. Azt Ă©rzi, hogy ha nem beszĂ©lhet az adott illetƑrƑl, akkor talĂĄn kevĂ©s idƑt tölt el vele, Ă©s Ƒ mĂĄrpedig minden idejĂ©t odaadnĂĄ neki. SzĂ©p gondolat, de totĂĄl bullshit. Hol van idƑd egyedĂŒl lenni? Picit magadra fordĂ­tani a szabad ĂłrĂĄidat? TĂșl sok ez az informĂĄciĂł szmog, tĂșl sok hatĂĄs Ă©r Ă©s nem tudod lecsendesĂ­teni az elmĂ©d. Stresszes, ideges Ă©s tĂŒrelmetlen vagy, mert megszoktad ezt az ĂĄllapotot. Mi lenne, ha helyette elindĂ­tanĂĄl egy remek podcastot, Ă©s mĂ­g tart, addig nem Ă­rnĂĄl senkinek? Olyan mĂ©g nem volt, hogy utĂĄna ne akartam volna mĂ©g egy rĂ©szt csendben meghallgatni. Lavendaire hanganyagai nyugtatĂłak, kedvesek, Ă©s vĂ©gtelenĂŒl tanulsĂĄgosak. KutyasĂ©tĂĄltatĂĄs mellĂ© egy rĂ©sz mindenkĂ©pp hasznos az elmĂ©dnek, a testednek Ă©s a lelkednek. A sĂ©ta endorfinokat termel, ettƑl nyugodtabb Ă©s motivĂĄltabb leszel, jobban kezeled a konfliktusokat. Chillelj le, Ă©s ne akarj mindenhol ott lenni, mert a sajĂĄt Ă©letedben nem leszel jelen.

Ezzel a bejegyzĂ©ssel remĂ©lem sokatokat ösztönözni tudom, hogy tegyĂ©k le a telefonjukat, Ă©s kezdjĂ©k lecsendesĂ­teni az elmĂ©jĂŒket, hiszen ezek felesleges infĂłk, amiket az agy nem kĂ©pes megfelelƑen tĂĄrolni. SzĂłval appra fel, ĂŒltessĂŒnk fĂĄt, hallgassunk podcastokat, Ă©s sĂ©tĂĄltassuk meg a kutyusunkat minden dĂ©lutĂĄn!

MĂ©g egyszer boldog karit nektek, Ă©s tökĂ©letesen lusta kĂ©t ĂŒnnep közöttet!

SzĂ©p estĂ©t♄


bottom of page