top of page

Egy sablon, több lehetőség


Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én személy szerint gyűlölök duplán dolgozni, és mindig inkább a kényelmesebb megoldásokat preferálom. Persze ez nem kifejezetten jó, de sokkal praktikusabb és gyorsabb munkavégzést eredményez. Éppen ezért kifejlesztettem egy csomó olyan trükköt, amelyekkel hamar készen van egy-egy illusztráció, és nem kell órákat szenvednem a póz megkomponálásával. Mivel már elég gazdag a portfolióm, ezért simán megtehetem, hogy a régi rajzaim alapjait új rajzok alapjává teszem, így pedig igazán megspórolhatom azt az időt, amit a vázlatolással töltök.



Tipp 1.) Mindig legyen minimum három használható sablon


Az első sablon nálam egy szemből látható arc, amit az elején nagyon sokáig rajzoltam, hogy arányos és mégis szép legyen. Ezt az illusztrációt használom mindig, ha valami komolyabb sminket szeretnék kivitelezni, hiszen itt minden részlet látszódik. Szerencsére van elég terem a szemhéjat, az ajkakat és az arc színeit cifrázni, tehát ez egy ultimate win alap.


A második alap egy kissé oldalra fordított arcú illusztráció, ami azért jó, mert ha megunom a szemből látszódó rajzot, akkor ebben a pózban is tudok újat alkotni. Ennél már kicsit trükkösebb a sztori, hiszen amit szemből kontúrozunk és kiemelünk, azok oldalról esetleg láthatóan másképpen nézhetnek ki. Ahhoz, hogy egy teljesen új formát kapjak, kicsit elveszek vagy hozzáadok a testrészekhez.


A harmadik alap egy combtól felfelé rajzolt illusztráció, ami olyan arányokat tartalmaz, amelyekkel én szeretek dolgozni. Ez már egy szubjektív kategória, hiszen van, aki a nagyon durván vékony lányokat szereti, az én esetemben a szélesebb csípő és a vastagabb combok előnyösebbek. Méghozzá azért, mert inkább azokat hangsúlyozom, mintsem a dekoltázst.


Tipp 2.) Testtartások és azok alakítása


Néhány illusztrátor kifutón sétáló embereket rajzol, néhányan pedig teljesen kényelmetlen pózokba teszik őket. Én jobban szeretem a természetesebbeket, mondjuk a csípőre tett kéz és a tarkó mögött összekulcsolt karok sok lehetőséget rejlenek, de egy sétáló mozdulat is tud érdekes lenni.


Én sokáig csináltam, hogy a test helyzetét stabilan hagytam, és csak a karokat és lábakat mozgattam, de aztán mivel túl görcsösnek találtam, muszáj voltam a törzset is hajlítani.

Tipp 3.) Fejből nehéz, keressünk létező testeket


Fejből baromi nehéz pózokat és embereket rajzolni, ahhoz kell már egy kisebb rutin, hogy ezt elsőre abszolváljuk, ezért én mindenképpen azt javaslom, hogy kutassunk pózok után. Vannak nagyon szuper modell állások, vagy éppen utcán elkapott menetelések, és ezeket simán felhasználhatjuk. Természetesen az arányokat utána alakíthatjuk, ezért nem kell félnünk, hogy valaki ráismer. (Meg ha igen, akkor mi van?:D) Arcok tekintetében is ez a helyzet, könnyebb kép alapján megszerkeszteni azt, és itt is tudunk változtatni a különböző árnyalatokon.

Ezek voltak az én tippjeim ha gyors és praktikus rajzokat szeretnénk kivitelezni, hiszen néha jó az, ha gyorsan készen vagyunk egy betervezett képpel. Ne felejtsétek el megtekinteni az aktuális rajzaimat instagramon, facebookon a csoportban pedig csacsoghatunk róla! Minden szerdán insta live, úgyhogy ne maradjatok le róla.


Szép napot♥



  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
bottom of page