top of page

A ,,nem vagyok elég jó" sztori

Bár már évek óta blogolok a másik platformomon, mindig nehézséget okoz megfogni azokat a témákat, amik az illusztrációkkal kapcsolatban másokat érdekelhetnek. Ma viszont felkeltem és lement egy beszélgetés köztem és köztem, és arra gondoltam, hogy ezt érdemes lehet kicsit kitárgyalni. Röviden az alapsztori: el kell készítenem egy felkérésre egy rajzot, ami szerintem elég részletes lesz és nagyobb odafigyelést igényel, és én azon győzködtem magam, hogy miért nem vagyok elég jó ehhez. Persze az az énem győzött aki magabiztosan beleállt és kijelentette, hogy pont elég jó vagyok ehhez, de ez nem két pillanat alatt dőlt el, és hosszasan sorakoztattam az érveket arra, hogy min csúszhatok el.


Alapvetően igyekszem pozitívan felfogni az életet, ami nem azt jelenti, hogy tagadom a negatív dolgokat, sokkal inkább egy feladatnak tekintem a nehézségeket, amiket bizony meg kell oldanom. Viszont az agyam állandóan jár, és nem mindig a leghasznosabb mondatok jutnak el a tudatomig, és ezen sürgősen változtatnom kell. Szóval a szerdai live-ok keretein belül sokan mondjátok azt, hogy ti nem tudtok így rajzolni és sosem tudnátok ekkorát fejlődni, de itt is és ott is mindig elmondom, hogy totál nincs igazatok. Hajlamos vagyok én is és ti is mások évek alatt fejlesztett állapotához hasonlítani magatokat, és nem látjuk mennyi munka áll mögötte. A fejlődés egyetlen receptje az, ha elkezded ma, és csinálod mindig. Nyilván nem holnap, és nem holnap után lesz látszatja annak amit ma belefektetsz, de egy hónap múlva meglepetten állsz majd az asztalodnál, és nem fogsz hinni a szemeidnek. Ez mindennel így van. Tehát hogyan szoktam magam leállítani, ha azt hiszem nem vagyok elég jó?



Tudatosítom magamban a jelenlegi állapotom


Mondjuk nagyon jól csináltam azt, hogy a tervező asztalom fölé függesztettem a legjobb alkotásaimat, mert így ha felnézek, akkor azonnal látom mim van. Ennél én nem tudok jelenleg se több, se kevesebb lenni, de ha ma picit többet beleteszek, akkor talán holnap tényleg több lehetek. Mindig fontos tisztázni hol tartunk. Én is tudom mik azok a területek, ahol nehézségeim vannak, most mondjuk az alakok légiességén dolgozom mert nekem még mindig túl merevnek tűnnek. Ennek ellenére pár hónapja az arcokkal szenvedtem, most pedig magabiztosan komponálom meg azokat. Szóval szerintem semmi szükség arra, hogy szigorúak legyünk magunkhoz, nem vagyunk droidok, és hogy mások mit gondolnak... Sose érdekeljen, mert ezek vagyunk mi, ezzel rendelkezünk. Holnap többek leszünk.


Megnézem a régi rajzaimat


2012-ben kezdtem a divattervező sulit, és onnantól nekem minden rajzom egy mappába van téve. Még az elején nem tudtam mi szükség erre, de jól csináltam, hogy ezeket megőriztem, mert ennél jobban nem is tudnálak inspirálni titeket. Szoktam mutatni régi munkákat, és tisztán látom mik voltak az akkori hibáim, de mivel annyit gyakoroltam, ki tudtam küszöbölni azokat. Ez a ,, nem vagyok elég jó" dolog amúgy is tök szubjektív, mert nincs kőbe vésve mi a szint, vagy minek kéne eleget tenni, de ha mindig csak a tegnapi önmagatokhoz méritek magatokat, akkor sosem ér titeket csalódás.


Gyűjtök pár sikerélményt


Sikerélmény nélkül baromi nehéz egyről a kettőre jutni, hiszen szimplán szórakozásból is élvezetes rajzolni, de az már tényleg egy ugrás, ha sikereket ér el vele az ember. Ez mindig motiválja arra, hogy többet tegyen bele, és elkapja egy flow érzés, ami előre tolja a nehezebb időszakokban is. Szóval ha most még nem is kapsz elismeréseket, ahogyan én sem kaptam 2013 körül, csináld tovább és a megfelelő emberek rád fognak találni. Szerintem nem gáz amúgy reklámozni magad, kitenni mindenhova amit csinálsz, hiszen ez tényleg eredmény, míg egy magamutogatós negyvenedik szelfi nem feltétlen az. Biztos sokan nem értékelik majd amit csinálsz, de ők lesznek kevesebben.


Önfejlesztésbe kezdek


Na jó, tudom ez ilyen szájhúzogatós dolog, hiszen mindenkinek elege van a közhelyes tanácsokból és a semmitmondó léleksimogató idézetekből, de el kell fogadnunk, hogy anélkül, hogy magunkon dolgoznánk, nem fog történni semmi. Kell valami alap, ami be tudja fogadni az új dolgokat, ami magabiztosan tud képviselni minket, és ami menedéket ad az esetleges problémák elől. Ha eleget foglalkoztunk azzal akik vagyunk, amit mi képviselünk, amilyen kvalitásaink vannak, akkor azok a dolgok amik tényleg nekünk valóak, meg fognak találni. Ehhez persze új barátokra van szükség, új hobbikat kell találnunk, ki kell mennünk az utcára. Egy rendezett lélek sok megprobáltatással szemben is képes stabilan helyt állni, úgyhogy ezt a lépést ne spóroljuk ki.


Remélem valamennyire hasznosak voltak ezek a tanácsok, ti is láthatjátok, hogy nem vagytok egyedül a problémáitokkal amik a megfelelési kényszert illetik. A kulcs a magabiztosságban van, hiszen egy határozott kiállásba nem lehet belekötni, főleg ha olyan szintre fejlesztetted magad, hogy meg tudod védeni a saját munkáidat. Szóval csak bátran rajzolgassatok, csináljátok azt amit szerettek, és legyetek büszkék a mai énetekre, viszont tegyetek a holnapiért valamit.


Puszi♥


  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
bottom of page