top of page

Kedvenc beszélgetős műsoraim - AJÁNLÓ



Hát nehéz napok vannak mögöttem, meg picit előttem is. Mivel kiszámíthatatlan mikor mennyi munkám lesz, fel kell készülnöm húzós és kevésbé dolgos napokra is, és most az előbbiről lesz szó. Szerencsére elég antiszoc körülmények között végezhetem a teendőimet, így rajtam kívül max a házi szellemek vehetnek részt a mindennapjaimban, és míg húzom az igát, általában hasznosan szeretem eltölteni az órákat. A kezem mindig foglalt ugye, hiszen lényegében alkotok velük, de az elmém pont szívesen venne egy kis feladatot, ezért általában beszélgetős műsorokat hallgatok. Ebben a bejegyzésben felsorolok párat, és elmesélem miért érdemes rájuk felfigyelni, miért jó őket hallgatni munka, utazás, séta, futás közben.


A gondolataim befolyásolják a valóságomat


Én tipikusan a túlaggódó kategóriába tartozom, akinek az agya állandóan zakatol, és képes a legapróbb dolgokra is annyira rágörcsölni, hogy már akkor elszomorodom, ha nincs is mi miatt. Alapvetően egy nagyon pozitív ember vagyok, de emögött iszonyat nagy munka van, hiszen tudatosan válogatom meg az embereket körülöttem, és éppen így azt is, hogy mivel töltöm meg az agyam. Szeretek tanulni, megismerni új dolgokat, és nagyon nyitott vagyok mindenre, ami kicsit is más mederbe terelheti az életemet. Tehát ahhoz, hogy pozitívan lássam az életem, nem mindegy mikkel töltöm meg a fejem, és éppen ezért minden hangulatomhoz megtaláltam azt a kis műsort, ami ezen a mindseten tart. Én észrevettem, hogy minél több építő dolgot hallgatok, annál jobban megy a munka, a hétköznapok és az élet is. Remélem hasznosnak találjátok a mai bejegyzésem, lássuk is.


 

Hello WMN!


Először kicsit tartottam a Hello WMN! c. műsortól, mert én nagyon rossz tapasztalatok miatt nem követtem semmilyen talkshowt, semmilyen sztárokkal megtartott bájcsevelyt, sosem érdekelt az életük. Azonban ez a műsor nem csupán arról szól, hogy celebek mennek celebkedve csacsogni, hanem szakemberekkel és a megfelelő szereplőkkel körbejárnak olyan fontos témákat, mint a függőség, nők és kapcsolataik, utazás, generációk és sorolhatnám. Imádom benne, hogy szinte mindig részt vesz a beszélgetésben egy pszichológus, aki szakszerűen el tudja magyarázni a szakma álláspontját a témában, és a beszélgetőpartnerekkel egyetemben fel tudja nyitni a hallgató szemét bizonyos területekkel kapcsolatban. Engem végtelenül érdekel a pszichológia, azon belül is egyre jobban a gyerekekkel kapcsolatos ága, és hogy a családi mintákat miként öröklik akaratlanul is. Tehát ez a műsor az, ami mindig tanít nekem valami újat, és amitől azt érzem, hogy érdekel minden, ami szóba kerül, utána tudok nézni és tágíthatom a tudásomat tőle. Mindenképpen ajánlom azoknak, akik szeretik más emberek véleményét hallgatni, és kvázi ikszedik félként bekapcsolódni a beszélgetésbe.


 

Garázsmenet


Bevallom mikor láttam, hogy Végh Dóri csinál egy műsort, alapból nem akartam belenézni, mert nekem nagyon antipatikus volt mindig, soknak éreztem a videókban és tényleg not my cup of tea. Viszont! Ez igazából egy előítélet volt, mert max két videóját láttam összesen és az alapján vontam le a következtetést, hogy baromi idegestő számomra, viszont unalmamban elkezdtem nézni a Garázsmenetet és eskü megszerettem. Bár az oka ennek Martin főként, akinek a személyisége annyira bejön, hogy tényleg érdekel minden, amit gondol az adott témáról, hiszen kicsit hasonlóan látom én is a dolgokat. Annak ellenére, hogy a Garázsmenet már a nem tudom hanyadik podcast, mégis egyedinek mondanám, és főleg azért is, mert annyira közvetlen a hallgatókkal. Dórinak aztán megnéztem pár videóját, és pozitív csalódás volt, tényleg nem kellett volna előítéleteket támasztanom felé, de ebből is tanultam. Tehát a Garázsmenetet akkor ajánlom, ha érdekelnek a videósok kicsit őszintébb oldala, amikor picit nem erőltetik a tökéletes énjüket, és csak mesélnek arról, hogy amúgy ők is milyen esendőek. Nekem mégsem ezek a részek a kedvenceim, hanem mikor csak Dóri és Martin kettesben beszélget, azok valahogy értékesebbek számomra.


 

Funzine Talks


A Funzine Talks műsorait kevesebbet láttam ugyan, mert sokszor nem tud releváns lenni a téma számomra, viszont hasonlóan a Hello WMN!-hez, itt is egy beszélgetős színpadi másfél órát láthatunk sztárokkal és szakemberekkel. Nekem nagyon tetszik mikor például Puzsér meg van hívva, mert imádom a palit úgy ahogy van, és azért is mert skorpió és iszonyatosan átérzem azt amilyen ő maga:D Szeretem mikor sorozatokról van szó, például A szolgálólány meséjéről és a nők helyzetéről beszélgettek és baromi érdekesnek láttam azt a részt, illetve a Black Mirror és a modern technika fejlődésének hatásairól tartott beszélgetés is annyira lekötött, hogy azóta már el is kezdtem újra a sorozatot. Szerintem ezek nagyon értékes műsorok és érdemes lenne jobban figyelni rájuk.


 

Nő Comment, ÉdesKettes


A Nő Comment már picit megosztóbb sztori, Ábel Anita azt hiszem a háziasszonya, és hasonlóan az előzőekhez, ez is színpadi beszélgetős műsor. Itt is sztárok fejtik ki a véleményüket, de picit viccesebb és kötetlenebb módon, sokszor széttrollkodva. Nekem ez már hangulat függő, néha szeretem hallgatni, néha nagyon idegesít. És mellé párosítottam az ÉdesKettest, ami Liptai Claudia és Pataki Ádám sütő showja, ami hasonló az előzőekhez, csak itt mellette még sütnek is. Nekem ez a két műsor full ugyan olyan, úgyhogy csak megemlítettem, hogy unalmamban néha ezt is beteszem.


 

Elviszlek Magammal, Tatár Csilla 34,


Mindkét műsor a maga nemében szerintem nagyon érdekes. Az Elviszlek Magammalt nem mindig nézem meg, mert függ attól, hogy éppen kivel készül az interjú, de ha netán elsőre nem is tartom érdekesnek a beszélgető partnert és csak kaja közben elkezdem, akkor sokszor érzem azt, hogy még az is leköt. Szerintem Kriszta jól kérdez, ezért is szeretem a Hello WMN!-t annyira, és mindig figyel a másik félre, nem akasztja meg a beszélgetést. Vannak hibái, nem azt mondom, de alapvetően érdekesnek gondolom mindig a diskurzusokat. Tatár Csilla műsora viszont azért más nekem, mert ő meg mindig olyanokat hív meg, akik tökre nem érdekelnének, de ha elkezdem, akkor tuti ott ragadok, mert annyira jól kérdez ő is, hogy felkelti a figyelmem már azonnal. Sokszor beszél olyanokkal, akik számomra teljesen ismeretlenek, viszont hálás vagyok ezért, mert ezeknél a beszélgetéseknél érzem igazán, hogy tágul az érdeklődésem. Például Kajdi Csabát előtte nem ismertem, azóta függője vagyok a Cyla insta storyknak, és kb a legszórakoztatóbb magyar instásnak tartom ever.


 

Dr Almási Kitti, Dr Hevesi Kriszta, Dr Csernus Imre


... és még sorolhatnám. Nagyon sokszor hívják őket ezekbe a beszélgetős műsorokba és nekem ilyenkor mindig nagy húzó nevek, miattuk azonnal kattintanék bármely témára. Például az áprilisi Hello WMN!-re csak azért vettem jegyet azonnal, mert Dr Almási Kitti lesz az egyik meghívott, és én a youtube videóji alatt, az előadásairól készült felvételek alatt és a nyilatkozatai alatt is iszom a szavait. Párkapcsolatok terén nekem nagyon sokat segítenek ezek a felvételek, illetve az önfejlesztés témájában is nagyon hasznos tanácsokkal lát el mindenkit. Dr Hevesi Kriszta szerintem nagyon vagány nő és igazán jó szakember. Nyilván legtöbbször a szexualitás témájában hívják meg és kérik ki a véleményét, és például a Micsoda nők c. műsor kapcsán kezdett el érdekelni a szexuálpszichológia ág, ami baromi érdekes számomra. Szóval ők ketten nekem alap nevek, és mellettük Dr Csernus Imre szinte retronak számító tévés felvételei és zavarba ejtő előadásai mindig valahogy megtalálhatóak a kedvenceim között. Dr Rusz Edit pár beszélgető műsoros szereplését is megnézem, de őt már kevésbé követem.


 

Peller Mariann Utazás a lelked körül


Nagyon szeretem Mariannt annak ellenére, hogy régen őt is nagyon soknak éreztem, de azt hiszem jót tett neki kicsit a tévés bukása, hogy aztán ennyire egy tündérkeresztanya nő legyen. Nekem ő maga a jóság. Imádom a műsorát, viszont a vendégeit kevésbé. Sokuk szereplését nagyon élveztem és jó volt megtudni olyan titkokat, amiket eddig másnak nem árultak el, viszont páran annyira komolytalanul álltak a dolgokhoz, hogy igazából hozták azokat az előítéleteket, amiket mindenki támaszt feléjük. Azok a jó részek, ahhol Kati horoszkópot elemez, legalábbis nekem az mindig izgalmasabb, mint a tarot kártya vetés. Ezt a műsort, viszont már nem mindenkinek ajánlom, csak azoknak, akik nyitottak a spiritualitásra.


 

Nos, ezek voltak a kedvenc beszélgetős műsoraim, remélem meghoztam a kedveteket ahhoz, hogy ti is belehallgassatok egy-kettőbe. Szerintem nagyon jó módja kicsit tágítani a komfortzónánkat, hiszen munkába menet, főzés közben egy-egy rész tényleg akkora pluszt tud adni, hogy lendületesebben áll neki az ember a dolgának.



bottom of page