top of page

Kinyomoztunk egy gyilkossĂĄgot Esztergomban



ElĂ©rkezett az idƑ arra, hogy Ă­rjak is arrĂłl az Esztergomban tett kirĂĄndulĂĄsunkrĂłl, ha mĂĄr Ă­gy beharangoztam. A barĂĄtaimmal sokat kirĂĄndulunk, Budapest minden kis szegletĂ©t feltĂĄrtuk mĂĄr, de valahogy sosem Ășgy jött ki a lĂ©pĂ©s, hogy tĂĄvolabbra is eljussunk. Egyik hĂ©ten kĂĄvĂ©zgattunk a Starbucksban egy barĂĄtnƑmmel, Ă©s Ƒ vetette fel az ötletet, hogy vegyĂŒk nyakunkba az egyik olyan vĂĄrost, ahol mĂ©g egyikĂŒnk sem jĂĄrt mostanĂĄban. Én igazĂĄbĂłl Szegedet mondtam elsƑre, mert nagyon belopta magĂĄt a szĂ­vembe tavaly, Ă©s azĂłta is nagy struggle, hogy mikor kerĂ­tsek idƑt elutazni oda. Majd beszĂ©ltĂŒk Egert, de valahogy az összes olyan hosszĂș utazĂłidƑvel rendelkezett, hogy vasĂĄrnap csak egy lightosat vĂĄllalhattunk be. SzĂłba jött Esztergom Ă©s mellette PĂĄrkĂĄny, erre pedig azonnal rĂĄbĂłlĂ­tottunk.


Vonattal a csodĂĄs Pilis mellett


A Nyugatiban talĂĄlkoztam a tĂĄrsaimmal. Hamar kiderĂŒlt, hogy a jegyautĂłmatĂĄhoz mindannyian segghĂŒlyĂ©k vagyunk, Ă©s nagy nevetĂ©sek közepette poĂ©nkodtunk azon, hogy valamelyikĂŒnket DorognĂĄl leszĂĄllĂ­tanak ha valamit elcseszĂŒnk. InkĂĄbb fogtuk magunkat Ă©s elmentĂŒnk a pĂ©nztĂĄrhoz, biztos ami biztos. A vonatĂșt irtĂł jĂł hangulatban telt, Ă©s igyekeztem minden mĂĄsodpercĂ©t magambaszippantani, illetve az a fantasztikus lĂĄtvĂĄny, ami a Pilis közelĂ©ben tĂĄrult elĂ©nk... egyszerƱen Ășgy megadta az alap hangulatot.


Egy nyomozås története


Amellett, hogy vĂĄrost akartunk nĂ©zni elsƑsorban, adĂłdott egy remek ötlet, rĂ©szt vettĂŒnk egy krimi felderĂ­tĂ©sĂ©ben, aminek sorĂĄn megismerhettĂŒk Esztergomot. A Puzzle bĂĄrban vĂĄrt rĂĄnk a jĂĄtĂ©kvezetƑ, odaadta a nyomokat Ă©s a tĂ©rkĂ©pet, mi pedig elindultunk felderĂ­teni a bƱntett helyszĂ­nĂ©t Ă©s tetteseit. NĂ©ha meggyƱlt a bajunk az infĂłkkal, mert nem feltĂ©tlen volt egyĂ©rtelmƱ, de ennek ellenĂ©re baromi izgalmas jĂĄtĂ©knak Ă©reztĂŒk ezt, teljesen ĂĄt tudtuk adni magunkat a törtĂ©netnek. TalĂĄn ha nem lett volna ez a kis program, akkor nem lĂĄttunk volna olyan hangulatos helyeket, mint a kis kikötƑ, Ă©s a hĂ­d alatt elhagyott nagy vas nyĂ­l.



Esztergom szerintem baromi szĂ©p. Egy viszonylag jĂłl bejĂĄrhatĂł vĂĄros, macskaköves utcĂĄcskĂĄkkal Ă©s hatalmas fasorral az ĂĄrokpart mellett. Az a rĂ©sz mondjuk kifejezetten RĂłmĂĄra emlĂ©keztetett, ahol pont egy Ă©ve voltunk. Az idƑ ködös Ă©s esƑs volt, Ă©s ez pont olyan misztikus hangulatot kölcsönzött a jĂĄtĂ©knak. Ahogyan kullogtunk a nyomokat kutatva, nĂ©ha meg-megĂĄllva az ernyƑm alatt nĂ©zni a következƑ helyszĂ­nt, feljegyezni a megszerzett infĂłkat... minden tĂ©nyleg olyan filmes volt.


Meg is beszĂ©ltĂŒk egyĂ©bkĂ©nt, hogy ezt a nyomozĂłs dolgot visszĂŒk tovĂĄbb Ă©s megcsinĂĄljuk azokban a vĂĄrosokban, ahol lehetƑsĂ©g van rĂĄ.

Séta Pårkånyba és knédli szerzése


A krimi tĂșra mellett elsƑdleges cĂ©lunk volt PĂĄrkĂĄny feltĂ©rkĂ©pezĂ©se. SegĂ­tsĂ©gemre volt egy nagyon kedves ismerƑsöm, aki nem messze lakik onnan, Ă©s akit mĂ©g az Agykontroll tanfolyamon ismertem meg. ElƑtte lĂ©vƑ hĂ©ten megkĂ©rdeztem tƑle, hogy mit ajĂĄnl nekĂŒnk, Ă©s a sĂ©tĂĄlĂłutcĂĄt mondta mindenkĂ©ppen. SzĂłval mikor közel voltunk a hĂ­dhoz, akkor ĂĄtgrasszĂĄltunk rajta Ă©s mĂ­g megcsodĂĄltuk a ködös bazilikĂĄt, szaporĂĄn siettĂŒnk a szlovĂĄk oldalra.


ElƑször ettĂŒnk egyet, mert mĂĄr kopogott a szemĂŒnk, majd pedig sĂ©tĂĄlgattunk Ă©s betĂ©rtĂŒnk egy BillĂĄba. DrĂĄga egyik barĂĄtnĂ©mmel nagy fĂ©tisĂŒnk BillĂĄzgatni itt-ott, Ășgyhogy nyilvĂĄn azonnal rohantunk oda, hogy mindenfĂ©le kiolvashatatlan csokit bezsĂĄkoljunk. Mindezek mellett szereztĂŒnk knĂ©dlit, amirƑl csak halvĂĄny emlĂ©kem volt csupĂĄn.


Nem sok idƑt töltöttĂŒnk itt, hiszen vasĂĄrnap lĂ©vĂ©n minden zĂĄrva volt, de akadt programunk bƑven, Ășgyhogy a hĂ­don ĂĄtĂ©rve ismĂ©t elƑvettĂŒk a feladvĂĄnyt. EgyĂ©bkĂ©nt azt meg kell emlĂ­tenem, hogy ekkora az Ă©n lĂĄbaim mĂĄr baromira elfĂĄradtak, de tudtam mire vĂĄllalkozunk, Ășgyhogy felszĂ­vtam magam Ă©s mentem tovĂĄbb. Az egĂ©sz kirĂĄndulĂĄs legjobb rĂ©sze következett, a Bazilika.


A Bazilika végre meghódítva


Esztergomba mĂĄr nyĂĄron is el akartam volna jutni, de valahogy a sors mĂĄs utakra tendĂĄlt. Így utĂłlag egyĂĄltalĂĄn nem bĂĄnom, hogy ebben a ködös, szemerkĂ©lƑ esƑs, szĂŒrke idƑben lĂĄthattam, hiszen Miss Marple-nek Ă©reztem magam ahogyan felderĂ­tjĂŒk a gyilkossĂĄg rĂ©szleteit. Az Ă©pĂŒletet nem biztos, hogy be kell mutatnom, tĂ©ny Ă©s valĂł, hogy brutĂĄl szĂ©p. És brutĂĄl nagy, nem is hittem volna. Egy iszonyat meredek utcĂĄn jutottunk el oda, a csapat itt kettĂ© vĂĄlt, mert versenyeztĂŒnk, hogy az erdƑn ĂĄt, vagy ezen az Ăștvonalon Ă©rĂŒnk fel hamarabb. VĂ©gĂŒl azt hiszem mi nyertĂŒnk, Ășgyhogy feltĂ©tlen jĂłl tettem, hogy nem vĂĄllaltam be a csĂșszĂłs avart, a cipƑm Ă­gy is elĂĄzott.



A Bazilika mögötti kilĂĄtĂĄs elmondhatatlan szĂ©p Ă©s bĂ©kĂ©s volt. Ez is olyan randi spot, amirƑl mĂĄr Ă­rtam mĂĄskor is, gyƱjtöm az ilyen bakancslistĂĄs terveimet. LĂĄttuk a ködös, nĂ©hol kivilĂĄgĂ­tott PĂĄrkĂĄnyt, Ă©s a bĂ©kĂ©sen morajlĂł vizet is. Az a baj, hogy nem tudom leĂ­rni mennyire hangulatos volt, de az összes ott kĂ©szĂŒlt kĂ©pem szĂŒrkesĂ©ge elĂĄrulja mennyire fĂ©lhomĂĄly volt. VĂ©gĂŒl lebaktattunk a tetejĂ©rƑl miutĂĄn megnĂ©ztĂŒk belĂŒlrƑl is, Ă©s az utolsĂł nyomokat kerestĂŒk aztĂĄn.


VĂ©ge a feladvĂĄnynak, mehet a sĂŒti session


VisszaĂ©rve a Puzzle bĂĄrba kaptunk egy aktatĂĄskĂĄt, amit a kĂłdunkkal ki kellett nyitnunk. Az elejĂ©n nekem fogalmam sem volt, hogy mirƑl magyarĂĄznak a többiek, de nagynehezen megszĂŒltĂŒk mi is a megoldĂĄs. Volt amit nagyon szĂ©pen kitalĂĄltunk, volt ami nem volt ennyire egyszerƱ, volt amit nem Ă©rtettĂŒnk, de összessĂ©gĂ©ben remekĂŒl abszolvĂĄltuk az egĂ©szet. Mihelyst vĂ©geztĂŒnk, beĂŒltĂŒnk a Szamosba egy sĂŒtire, ami mĂĄr maga elkĂ©pesztƑen fancy volt. IsmerƑs volt nekem, hiszen a szentendrei marcipĂĄn mĂșzeum picit kisebb mĂĄsa volt. Ettem egy karamellĂĄs/mokkĂĄs sĂŒtit, a többiek krĂ©mest vagy valamilyen csokis tortĂĄt, Ă©s amint a cukortĂłl felĂ©ledtĂŒnk, sĂ©tĂĄltunk is vissza az ĂĄllomĂĄsra. Én itt mĂĄr brutĂĄl fĂĄradt voltam Ă©s a vonat sem volt tĂșl közel, de bĂŒszke vagyok magunkra, hogy mindent gyalog jĂĄrtunk be.



A kirĂĄndulĂĄs elkĂ©pesztƑen tetszett. Nem is kifejezetten csak Esztergom miatt, hanem azĂ©rt is mert remek tĂĄrsasĂĄgot sodort össze a szĂ©l, van köztĂŒnk aki nem is velĂŒnk vĂ©gzett, vagy aki nem is a mi osztĂĄlyunkba jĂĄrt, mĂ©gis ebben az Ă©vben kerĂŒltĂŒnk közel egymĂĄshoz. Ha az egĂ©sz Ă©vet nĂ©zem, Ă©s azt, hogy mennyire mindig Ƒk voltak mellettem mindenben, akkor az Ă©vnek egy remek megkoronĂĄzĂĄsĂĄnak Ă©lem meg ezt, Ă©s csak remĂ©nykedem benne, hogy gyakrabban megyĂŒnk ilyen szuper helyekre. HĂĄlĂĄs vagyok a sorsnak, hogy rĂ©szese lehetek ezeknek a napoknak, mert soha nem gondoltam volna, hogy ilyen fontos lesz nekem ez a pĂĄr ember. Ha tehetitek akkor legyetek nyitottak az Ășj felĂ©, Ă©s prĂłbĂĄljĂĄtok ki a krimis jĂĄtĂ©kot.



RemĂ©lem sikerĂŒlt rendesen bemutatnom Esztergomot, Ă©s ti is kedvet kaptatok elzarĂĄndokolni oda. A kĂ©pek magukĂ©rt beszĂ©lnek, de Ă©lƑben milliĂłszor szebb!:D Esztergom, you stole my heart and had me at hello.♄


♄


bottom of page