top of page

Te mennyit tudsz az álmokról? ( Könyvajánló)



A mai bejegyzésem is egy könyves értékelés lesz, de talán annyiban különbözik az eddigiektől, hogy nem csupán elolvastam és összeszedtem a gondolataimat, hanem rengeteget jár a fejemben a témája, az ami benne van, és elő-előveszem ha aktuális. A Kossuth kiadó küldte nekem Tar Ildikó Álomfejtő - önismereti kézikönyv és szótár c. könyvét, és bevallom nagyon nehezen haladtam vele. Bejegyzésem is úgy születik éppen, hogy nem végeztem vele 100%-osan, de mindjárt kifejtem az egészet.


Miről szól a könyv?


Aki jártas az önfejlesztésben vagy időt szán az ilyesmire, az tudja mennyire fontos üzeneteket hordoznak az álmaink. Mióta eszemet tudom, állandóan ha álmodtam valamit, akkor anyukám a Krúdy Gyula féle Álomfejtés könyvet lobogtatta előttem, amit bevallom nektek, baromira nem értettem sosem. Nem egy mai darab, ez tisztán lekövethető a nyelvezetéből, és ahogyan Tar Ildikó is írja a saját kiadásában, erősen népi elemekből táplálkozik, ami hagyományokon és babonákon alapul. Tehát mondhatni mese habbal.


Ehhez képest mit tud tartogatni számunkra még egy álmokkal foglalkozó könyv, tud-e valami újat mondani nekünk? Tar Ildikó könyve hosszú hosszú oldalakon keresztül ír először is az alvásról. Majd kivesézi az álmok minden formáját, rátér a furcsa vagy éppen az agresszív álmokra, amelyek mind valami lelki sérülésre vezethetőek vissza. Egyértelmű, hogy ha valaki mindig háborúval és csatával álmodik, aaaaakkor ott valami nincs rendben. A könyv végén található egy hatalmas szótár, aminél megnézhetjük milyen problémák bújhatnak meg az álmaink mögött.




Miért jó ez a könyv?


Szerintem hiánypótló alkotás lett ez Tar Ildikótól, mert hiába van rengeteg írás az álmok világával kapcsolatban, itt választ kapunk minden egyes kérdésünkre. Ha még emlékszünk is arra, amit előző este láttunk, akkor szinte pontos elemzést kaphatunk arról, ami bennünk felgyülemlett, és ez szerencsére azért jó, mert tudjuk orvosolni ezeket a problémákat. Kifejezetten tetszett az a rész, ahol a filozófusok álláspontját ismertette meg velünk, és izgalmas volt ahogyan az okkult tudományokat hozta összefüggésbe az írónő. Rengeteg olyan dolgot olvastam, amit eddig nem tudtam, vagy tudtam, de érdekelt volna bővebben is, emiatt pedig hasznosabbnak érzem ezt a művet.

Oh és a borító, meseszép!


Miért nem jó ez a könyv?



Sajnos be kell vallanom, hogy ebből picit több van. Bár nagyon szellősen van kialakítva a szöveg, így is irtó hosszúra sikerült. Ahogyan írtam korábban a Ragyogó bőr titkai c. könyvről, nem tudtam akármikor olvasni, mert annyira leterhelte az agyam. Éppen ezért nehezen vettem rá magam, mert tudtam, hogy sok. Nem egyszer vettem észre, hogy erősen ismétli magát az írónő, ami nem mindig baj, de itt nem mindig volt indokolt.

Maga a tartalom páratlan, tehát erről nem tudok rosszat mondani, viszont tipikusan az a könyv, amit nem olvasnál el megint, csak talán a végén található listát futod át mikor kell. Túl sok az infó, túl sok a téma, és éppen ezért nagyon rá kell feküdni, ha el akarjuk kezdeni, főleg ha befejezni.


Miért nem olvastam végig?


Igazából az egyetlen oka az, hogy nem tudta eléggé lekötni a figyelmem. Igaz, hogy megtudtam egy csomó dolgot, igaz, hogy a téma végtelenül érdekel és biztosan átfutnám megint, de annyira tömör és indokolatlanul sok volt az egész, hogy leterhelte az agyam. Oké, ez nem egy szórakoztató irodalom, meg nem egy vicckönyv, de nem tudtam koncentrálni rá, és nem is tudtam megadni neki azt, hogy elolvassam minden sorát, és ne lapozgassak a vége felé.


Összességében mégis azt mondom, hogy a végén található kézikönyv/szótár miatt baromira érdemes beszerezni, hiszen olyan mint egy térkép, amit felcsapsz ha aktuális, viszont az elejére nagyon rá kell vennünk magunkat. Nekem nagyon sokszor nehezen ment ez, és nem tudom a jövőben visszaolvasom-e azt a sok oldalt, de egy időre ezt a témát skippelem és nekikezdek valami másnak. Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, akkor a Kossuth kiadó kínálatában ITT megtaláljátok, és izgulok mert elkezdem a Lykke-t, amit szintén megkaptam tőlük, és amire azért jobban rá vagyok pörögve!:D


Nem tudom mennyire volt hasznos ez a bejegyzésem, hiszen kapott a könyv hideget is és meleget is, és egyáltalán nem az a célom, hogy lehúzzak, vagy túlhype-oljak egy-egy írást, sokkal inkább az, hogy segítséget adjak saját magatok megismerésében. Még lesz egy könyves írás később, utána egy pici időre elbúcsúzunk ezektől, és más dolgokat mutatok be nektek!:D


Élvezzétek a szép időt!


bottom of page