top of page

Leszámolás a bőrproblémákkal, te is megérdemled a ragyogást!


Főleg stresszes időszakban esik meg az ember lányával, hogy a bőre sokkal zsírosabb, pattanásosabb, fakóbb, vagy éppen szárazabb. A bőrápolás mindig nagyon fontos volt számomra, hiszen naponta kentem fel az alapozót, naponta mostam le alkoholos szerekkel, és naponta hagytam ki a rendes tisztítást. Csak akkor kezdtem el komolyabban foglalkozni az egésszel, amikor már annyira száraz és fakó volt az arcom, hogy az alapozó is szinte lemállott róla. Nekem szerencsére nem voltak aknéim, pikkelysömöröm vagy más durvább panaszom, viszont Hanna Sillitoe-nak igen, és A ragyogó bőr titkai c. könyvében meg is osztotta velem.



Én és a könyv


A Kossuth kiadó elküldött nekem pár könyvet (hatalmas köszönet és irtó nagy hála), köztük pedig Hanna Sillitoe írása is benne volt. Először nem nagyon keltette fel az érdeklődésem amikor a honlapon nézegettem, viszont egy ideje foglalkoztat egy téma és azt gondoltam kapcsolódik hozzá. Jól hittem. A vegánság valahogy nekem mindig egy nehéz életformának tűnt, rengeteg lemondással és nem túl izgalmas kajákkal. Azonban amint én is belekerültem a youtube világába és megtaláltam a kedvenc tartalomgyártóimat, azt vettem észre, hogy bizony 80%-uk vagy spirituális vagy etikai dolgok miatt vegán már évek óta. Természetesen megnéztem pár videót, és azon kívül, hogy a közérzetük jobb lett, a bőrük állapota is elkezdett fellendülni. Carli Bybel például ekcémával küzdött, és amint elkezdett csak növényi alapú táplálékokat magához venni, megszűntek a panaszai gyógyszerek nélkül. Megannyi ismerősöm és családtagom járta meg a háborút az ekcémával szemben, és minél durvább kenőcsökhöz nyúltak, annál rosszabb lett a helyzet.


Hanna is szenvedett ezzel a bőrbetegséggel, így az egész életmódját át kellett alakítania. Elég masszívan dohányzott és ivott, gyorskajákkal szennyezte a testét, valamint mozgásszegény életmódjának köszönhetően volt is rajta pár tíz kiló plusz. Akkor elégelte meg az egészet, amikor már olyan durva bőrfelületek voltak irritáltak, hogy garbóban mehetett csak ki még nyáron is. Belegondolni is borzalmas, hiszen nyilván mindenkinek van hasonló tapasztalata más területeken. Teljesen kiiktatta a húst, egyre gazdagabb zöldség raktárat alakított ki, és bizony a mozgást is elkezdte. Kiváncsi vagy mi lett az eredménye? Hanna ragyog, élvezi az életet immár tünetmentesen.




Miért ajánlom ezt a könyvet?

1.) Ha bőrproblémákkal küzdesz... Ha bármilyen olyan panaszod van a bőröddel kapcsolatban, ami megkeseríti a napjaidat, akkor ez a Bibliád lesz. Nem csak azért, mert rengeteg információ van arról, hogy mi javít pozitívan a helyzeten, hanem tartalmaz minden olyan lehetséges összetevőt, amit felhasználva isteni ételeket készíthetsz magadnak.


2.) Habár nem vegán... Habár nem vegán ételeket mutat a szerző, hiszen tej és tojás is szerepel az összetevők között, ha valaki nem szeretne áttérni erre az életmódra, jó alap lehet. Nem feltétlen gondolom, hogy a hús elhagyása mindenkinek szükséges, ezt tényleg TE döntöd el (hiszen én is eszem húst, viszont minél kevesebbet), így ott a választás a kezedben. Ez egy remek könyv, ami ad opciót arra is, ha netán nem lenne kedved a megszokott ételekhez. És ez végtelenül szuper, mert pont erre vágytam én is.



3.) Nem csak egy könyv... Ez nem csak egy szokásos receptes gyűjtemény, hanem egy olyan életút leírata, ami mindenkinek ismerős lehet. Adott egy nem túl népszerű lány, akinek a panaszai annyira durvák voltak, hogy az emberek kinevették, csúfolták, megszólták érte. Ezekről nyilván nem tehet az ember, mégis irtó undorítóan tudunk viselkedni a másikkal, ha picit más mint mi. Majd amint rátalált a belső békéjére, és végre elkezdett hallgatni a testére, minden megváltozott és jobban érzi magát, mint valaha. Tehát ha TE azt érzed, hogy egyedül vagy ezzel az egész szenvedéssel, akkor itt van egy remek nő, aki be tudja bizonyítani, hogy az ekcéma és pikkelysömör nem holtig tartó szenvedés.


4.) Gyönyörű kiadás... Gyönyörű kiadás A ragyogó bőr titkai, egyrészt rengeteg szép ételfotó mutatja be a főzés élvezetes oldalát, másrészt olyan elrettentő példák vannak a bőr állapotáról, amitől biztosan mély hatást kelt a szöveg tartalma. Aki szenved ezekkel a panaszokkal az pontosan tudja, mennyire kellemetlen egy ekcéma vagy az akné, viszont akinek fogalma sincs róla, az jobban megérti ezeket az embereket.


5.) Izgi receptek... A recepteket nem olvastam végig, hiszen ezt csak felcsapja az ember és szemezget belőle, de a céklaburger azonnal megvett és azóta rajta agyalok. Az a jó ezekben a gyűjteményekben, hogy olyan opciókat is bemutat, amikről eddig fogalmad sem volt. Pont egyik héten meséltem Szandinak, hogy olyan jó lenne egy olyan platform, ami megmutatja mivel lehet főzni, vagy milyen új meglátások vannak, majd rá pár napra kaptam meg a könyvet. Telitalálat volt és alig várom, hogy elkészítsem a turmixokat is:D



Mik nem tetszettek a könyvben?

Ebből szerencsére kevés van, de sajnos akad. Számomra néhol túl informatív és táplálkozási tanácsadós volt, amit arra értek, hogy hétköznapi ember számára nem megérthető fogalmakkal írta le az amúgy jogos észrevételeket. Volt benne egy kis biokémia, ami nem teszi könnyeddé az olvasást, valamint talán egy mondattal is le lehetett volna írni az olykor hosszú bekezdéseket. Talán ez nem tetszett benne, hiszen sokszor éreztem azt, hogy túl fáradt vagyok a megértéséhez, pedig szívesen olvastam volna minen nap.


Hanna Sillitoe A ragyogó bőr titka könyve tartalmaz egy tisztító kúrát és megannyi turmixot és arcpakolást magába foglal, amiről egy későbbi bejegyzésben szeretnék írni. Imádom az arcpakolásokat, de ahogy ő is említi, nagyon sok tégely alkoholt tartalmaz, ami lehet, hogy puhává teszi az arcot elsőre, de később teljesen kivonja a nedvességet belőle. Felkeltette az érdeklődésem ez a házilag elkészíthető lista, úgyhogy azt találtam ki, hogy kipróbálom őket. Én őszintén szólva elsőre nem hittem, hogy ennek a könyvnek én vagyok a célközönsége, hiszen szerencsére a millió gondom mellé nem párosult egy ekcéma, viszont amit magáról a táplálkozásról ír, az végtelenül hasznos volt és szükségem volt rá.


Hálásan köszönöm ezt a könyvet, mert pont akkor jött, amikor kívántam, és egy remek életmód kapujába kísért kézenfogva:D A Kossuth kiadó kínálatában még rengeteg szuper könyv szerepel, és izgalmasabbnál izgalmasabb bejegyzésekhez adtak alapanyagot!


Szép napot nektek!♥


bottom of page