top of page

Blogmas 2017 - 14. nap: Téli dekoros rajzolgatás

Most egy rendhagyó bejegyzéssel jöttem nektek, ugyanis ezen a blogomon nem szoktam írni a munkámról, vagy nem teszek ki képeket az illusztrációimról. Eredetileg azért, mert arra van külön platform, viszont az utóbbi időben egyáltalán nem vezettem rajta semmit. Teljesen ellustultam ami azt illeti, több energiát fektettem az instagrammos megújulásomba. Ma megtöröm ezt a ,,csendet" és elmesélem hogyan alakul egy átlagos rajzom. Megmutatom mi inspirál, miket használok hozzá, és hogyan néz ki nálam egy ilyen munkanap. Kezdjük ott, hogy nem minden nap csinálom ezt, mert mellette egyéb teendőim is vannak. Általában nagyon nehezen veszem rá magam, hogy nekiüljek rajzolni, mert egy egész napot elvesz. A legelején zavart, mert nagyon kezdetlegesek voltak az illusztrációim, mára már szerencsére toltam bele annyi energiát és időt, hogy egyre többet vagyok elégedett. Ugye nem gáz, ha az vagyok, szerintem nem egészséges sem az, ha valaki örök elégedetlen, sem az, ha mindig az. Minden esetre manapság milliószor jobban élvezem, és szerencsére ezt mások is jobban értékelik.

1.) Hogyan inspirálódom?

Ha ruhákat rajzolok, akkor általában pinterestről szerzem az inspirációkat, viszont tudatosan csinálom azt, hogy egy ideje nem a ruhákra fektetem a hangsúlyt. Úgy érzem elég jól megy, magabiztosan ábrázolok mintákat és már egyre jobban megy a textúrák érzékeltetése, viszont arcok terén nagyon le vagyok maradva. Nem kifejezetten tanultam anatómiát, max annyit amennyit egy koponya megrajzolásánál lehet, de inkább modellek alapján alakítom ki az arcberendezéseket. Már az arányok jól mennek, viszont a tónusoknál van hova fejlődnöm. Na egy szó mint száz, tegyük fel, hogy a jelenlegi rajzomat vesszük alapul.

Elmondható, hogy egy ősszi/téli hangulatot szerettem volna érzékeltetni, mivel hát tél van. Milyen meglepő:DD A ruha nagyon basic fekete garbós felső, nem is szerettem volna bonyolítani. A hangsúly abszolút az arcon van, aminek sminkjét videók inspirálják. Megmondom őszintén sokkal többet tanulok beauty guruktól, mint a suliban valaha. Bármikor mikor rajzoltunk sima rajzon, akkor nem is kifejezetten az arcok árnyékolásán volt a hangsúly, hanem mindig a kompozíción. Ezzel egészen addig nincs baj, míg nem rajzol valaki portrét. Mert amint oda kerül a sor, nyilván van szemem és látom hol sötét vagy hol világos a felület, de ha fejből kell összeszedni az illusztrációmat, akkor én hamarabb indulok ki a sminkekből, mint bármely rajztudásomból. Hiszen mit csinálunk? Bronzosítóval kontúrozunk az arccsont alatt, az áll alatt, a homlok oldalsó részén, az orr oldalán és esetleg picit az ajkak alatt. Felviszünk porosítót az orcára, és highlightert az arc szem alatti részére, valamint a szemöldök alá. Ha ezt el tudod képzelni fejben, akkor már megvan hova mit kell pakolni. Úgyhogy bocsi, hogy ezt mondom, de ezt a tudásomat nem a suliból szedtem, és éppen ezért még mindig gyakorolnom kell, mivel ott nem tanultam róla:D (Nem a divatsuliról beszélek, azt imádtam♥)

A másik a haj. Na még egy dolog amit nem tanultam meg. Még divaton anno kaptam instrukciókat róla, de minden tudásomat videókból szedem és más illusztrátoroktól. Natalia Madej és Paul Keng többet segített, mint valaha bármely rajztanárom. Azért fogalmazok ezzel kapcsolatban nyersen, mert az igazság az, hogy totál felesleges lett volna kijárnom a grafika szakot, ott aztán semmit nem szedtem magmra, max a koszt. Divat szakon viszont ennek ellenére rengeteget tanultam és bár az ember ábrázolás annyira nem volt terítéken, a lexikális tudásom 90%-a onnan van és az is irtó fontos. Elkalandoztam, de a haj azért pale pink, mert annyira imádom a mostani pasztell divatot, hogy ki

szeretném kísérletezni papíron is.

2.) Miket használtam?

Ha külső szemlélőként kéne beszélnem a munkásságomról, akkor megfigyelhető, hogy egyre többszor elhagyom a fekete tűfilces kiemelést. Bevallom jól teszem, mert eddig annyira szigorú volt tőle minden, de minden. Úgyhogy csak ahol indokolt volt, ott vettem elő, egyébként próbáltam minimalra fogni.

Az egész illusztrációt Touch markerekkel színeztem ki. Meséltem, hogy vannak eredeti és Aliexpresses változataim is, én mindkettőt szeretem mert tökéletesen működnek. Csak az egyik rohadt drága, a másik meg folyik picit:DD Patt helyzet:( Visszatérve, mostmár színezni csak és kizárólag markerekkel szoktam, mert nyomtatásnál sokkal szebben mutat és nem bomlik pixelekre. Szóóóval csak indokolt esetben veszem elő a ceruzákat.

Most elővettem a ceruzákat, mert ahova ugye nem jut fény, ott a sötétebb részeket sima herlitzes cerkákkal egészítettem ki.

3.) Hogyan véglegesítem a képeket?

Egy időben rá voltam kattanva, hogy a bescannelt képeket halványan mellé teszem az eredeti mellé, de aztán rájöttem, hogy ez nem az én utam, úgyhogy csak simán publikáltam. Aztán egy idő után megtetszett a flatlay stílus, és akkor a rajzokat körbetettem minden kellékkel amit találtam, ez pedig megmaradt. Úgyhogy minden évszakban kitalálok egy témát. Ősszel leveleket és terméseket szedtem, most mindenféle ágakat, bogyókat és égősorokat. Ebben az esetben inkább nem cicomáztam túl, csak simán filceket használtam.

Instagrammon máshogy szerkesztek hiszen a kijelző színei is mások, ezért azt a részét most nem magyarázom el. Ha ki szeretném tenni valahova a kész illusztrációm, akkor photoshopban megszerkesztem a gépem színeinek megfelelően. Más tészta a nyomdakész állapot hiszen akkor figyelnem kell, hogy CMYK legyen, viszont honlapokra az RGB kell. Nem sokat variálok rajta, csak a színeket kicsit felhozom az eredeti skálákra (scannelésnél kicsit halványodnak), és kiszedem azokat az árnyalatokat amik nem oda valóak (pl a fehér legyen fehér és ne sárgás fehér).

Rakok vízjelet is, hiszen szerintem egy egyértelműen kelleni fog, és már mehet is ahova csak szeretne. Lényegében ennyi tartozik a szerkesztés/rajzolás részébe, ez általában elvesz úgy egy napot, hogy természetesen nem folyamatosan ezzel foglalkozom, hanem lazán elvagyok.

Nos remélem ez a bejegyzés is tetszett nektek, tudom még eddig nem volt ehhez hasonló, viszont én élveztem megírni:) Holnap jövök ismét, bízom benne, hogy nem untok még.

Szép estét♥


bottom of page